
רחל קרן

"עוד אבינו חי"| רחל קרן
המשכן ונשות ישראל| רחל קרן
מילות סיכום| רחל קרן
רשמים מהסרט "שירה"| רחל קרן
"וַתַּעַן לָהֶם מִרְיָם"| רחל קרן
המסע שאינו נגמר אל המשמעות| רחל קרן
עיון בפסוקים הרבים העוסקים בראש השנה אורג ושוזר את כל רבדי המשמעות הרבים שאנו מייחסים לחג, וכך אכן עשו חז"ל כשבארו לנו את משמעותו, ואל המסע הזה אנו מוזמנים בתפילתנו ובלימודנו. ועדיין נשארה השאלה: מדוע בחרה התורה להעלים מאתנו משמעויות מפורשות של היום הזה? רחל קרן לוקחת אותנו למסע אל משמעותו של ראש השנה – דברי פרידה מתפקיד יושבת ראש הועד המנהל
ממלכת כהנים וגוי קדוש| רחל קרן
לא עוד "כל המלמד בתו תורה כאילו למדה תפלות"| רחל קרן
על אורות רחוקים וקרובים – תגובה לעירית הלוי| רחל קרן
שבועות, קציר וביכורים| רחל קרן
על היתמות| רחל קרן
כך כתבה חנה: "נשים הן חלק ממעמד הר סיני. אין הן נבלעות בביטויים נטולי פניה מיגדרית, אלא הן חלק ממעמד הר סיני כנשים בעלות ייחוד ופנים, מתוך הכרה בתופעות המיוחדות להן בלבד. אין זו אמירה שוויונית גרידא, אלא הכללתן של נשות ישראל כחלק מן העם לפני אלוקיו." – התנאים לא היו ´פמיניסטיים´, ולא שותפים לתיאוריות הפמיניסטיות, אך אין ספק שיש בדבריהם בחירה מובהקת לכלול את נשות ישראל במעמד הברית"
תגובה לרב בורשטיין| רחל קרן
הנשים מתבקשות לשבת מאחורי המחיצה ולשתוק| רחל קרן
הכנס, אשר משך אליו משתתפים רבים, אסף רבנים ורופאים בכירים אשר עסקו בגוף האשה ומיניותה, פוריותה, הפרייתה, נידתה, אמצעי מניעת הריונה, סרטן צואר רחמה ועוד. והנשים היכן היו? הן לא היו חלק מן הדיון! מקומן נפקד לא רק מבין דוברי ומרצי הכנס, אלא גם מבין קהל השואלים והמגיבים לנאמר. הן הורשו לשבת מעבר למחיצה. גם הרשו להן למחוא כף… ככל הנראה נשים פטורות מחידושים רפואיים אלה שהזמן גרמם
קולך ברשת ב´| רחל קרן
האם ארגוני נשים הם הבעיה של המדינה?| רחל קרן
מה בכח ´עיצומו של יום´ לכפר?| רחל קרן
מי יעלה בהר ה´| רחל קרן
פניה לח"כיות בעניין ההפרדה באוטובוסים| רחל קרן
על החינוך כ´תיקון עולם´: דיון קולך בסוגיות המרכזיות בחינוך הדתי| רחל קרן
פרשת נשא| רחל קרן
בפרשת נשא, בין ענייני עבודת הלויים במשכן, לבין קרבנות הנשיאים בחנוכת המשכן, נמצאים ארבעה נושאים יוצאי דופן בסדר הדברים: שילוח הטמאים מן המחנה, אשם מעילות, אשה סוטה, נזיר. לאחריהם מופיעה מצות ברכת כהנים אשר מקושרת מאד לעבודת המשכן ולתפקידם המיוחד של הכהנים בו – ומיקומה בין עבודת הלויים ובין נדבת הנשיאים – ברור.
אל תחלישו אותן – חזקו אותן! – תגובה לדברי הרב אבינר| רחל קרן
"הודו לה´ כי טוב כי לעולם חסדו, יאמרו גאולי ה´ אשר גאלם מיד צר" (תהילים קז, א-ב)| רחל קרן
בשנת השישים למדינה, לנוכח אלו המשתמטים ממילוי חובתם לעם ולמדינה, ראוי להכיר את תוכניות "שילוב" לבנות אשר במסגרתן משרתות הבנות בתוכנית של שלש שנים: שנה אחת מוקדשת ללימוד תורה ולעיצוב זהותן כנשים דתיות אוהבות ומקיימות תורה, ושנתיים הן משרתות בחיל החינוך ובחיל המודיעין. אליהן חוברות בנות נוספות המקדימות לשרותן הצבאי המלא או לאחר השרות – שנה שלמה של לימוד תורה במדרשה.
היום אתם יוצאים בחודש האביב"| רחל קרן
על בלניות ושמירת מצוות| רחל קרן
ברכות חמות לאמונה זוכת פרס ישראל תשס"ח| רחל קרן
"אשר נשיא יחטא"| רחל קרן
"אשר נשיא יחטא"| רחל קרן
ערב עיון בשאלת הרחבת סמכויות בתי הדין| רחל קרן
"לשמוע אל הרינה ואל התפילה"| רחל קרן
בין זכויות אדם ליהדות של אמת| רחל קרן
"אלקים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ": רעיונות לשנת העשור של קולך| רחל קרן
"מי יעלה בהר ה´ ומי יקום במקום קודשו"| רחל קרן
קולך נגד הרחבת סמכויות השיפוט של בתי הדין הרבניים| רחל קרן
דבריה של היו"ר רחל קרן בסיום הכנס| רחל קרן
אתגר חיובי לחברה הדתית| רחל קרן
מקומן של נשים בבית הכנסת| רחל קרן
שיחה עם רחל קרן, יו"ר קולך| רחל קרן
"אשר נשיא יחטא"| רחל קרן
המליאה הראשונה: בתי דין אלטרנטיביים – פתרון או מיחזור| רחל קרן
שירבו לומדות תורה בישראל| רחל קרן
מכתב לחברות הכנסת בעניין הצעות חוק להרחבת סמכויות בתי הדין הרבניים| רחל קרן
שיום המחאה יהפוך ליום חג| רחל קרן
אמה עבריה| רחל קרן
גורל וייעוד במגילת אסתר| רחל קרן
מכתבה של יו"ר קולך רחל קרן בעקבות הצעות החוק שיפוט בתי דין רבניים| רחל קרן
מכתב מרחל קרן יו"ר קולך לחברות| רחל קרן
על מושב קולך ב"הקהל" – שירת נשים.| רחל קרן
על חנה ועל תפילתה| רחל קרן
סיפורה של חנה בספר שמואל, מפתיע בעצם כתיבתו בתנ"ך הן בשל מיעוט הכתוב על נשים בתנ"ך, והן משום שהיותה אם שמואל גיבור הספר שלפנינו אינו סיבה לאיזכורה, כי הרי רבים המנהיגים והנביאים שאיננו יודעים דבר על אימותיהם. גם אריכותו ופירוטו אינם נוגעים לבן העתיד להיולד, אלא לחנה בלבד, כאדם העומד בפני עצמו. סיפור על אשה, לא כדמות משנה ולא מתוך צורך הסיפור אלא אך ורק עליה – הוא החידוש המפתיע בסיפור חנה. סיבתו נעוצה בחשיבותו הרבה וזו תובן לנו מתוך קריאה מעמיקה בו.