10 מחשבות על “"אליהו ומשיח יבוא" – דימויי משיח בהגדות של פסח

  1. מאמר מרגש שאיננו מהסס לבדוק את הקשר היהודי נוצרי במקרה זה לביאת המשיח , כולל נטיית האמנים הישראליים דהיום להעדיף את דמות הצלוב הנוצרי. חומר ראוי לפיתוח נוסף והבנתו

  2. אין להפריד בין גאולת ישראל, לגאולת האדם
    שהרי האדם, כל אדם נברא בצלם ה´, וכולם בניו ובנותיו
    ולכן, דווקא תודה לדוד על שהביא עניין זה שבכתובים להקצין גישה שגוייה, בלשון המעטה ולהעלות הירהורים נוגים על היחס בין אדם לחברו.
    באחרית הימים יהיה אדם לאדם, אדם וירא ה´ כי טוב

  3. במהדורה החדשה הדו-לשונית ומרהיבה של "הגדה של פסח לתקומת ישראל"[עיצב וצייר: דוד הראל* ערכה: חיה הראל], שיחודה בהיקש בין רעיון החירות הגלום בחג הפסח לבין התקומה הלאומית המודרנית של העם היהודי, שיבתו לציון ועצמאותו במדינת ישראל, באמצעות ציורים-איורים וסקירות היסטוריות קצרות המאירים את ההתרחשויות המרכזיות בתולדות שיבת ציון המודרנית והיישוב העברי מראשית הציונות ועד הקמת המדינה – מתואר ה"משיח" בהקשר של "שפוך חמתך" כיהודי החורש את אדמתו, רכוב על מושב מותקן על גבי מחרשה רתומה לצמד שוורים והוא נוהג בהם – הוא – החורש, היהודי ששב לארצו, לעבד את אדמתו,לנהג את חייו, להתוות את עתידו, לגלם את גאולתו!!!

  4. מאמר מרגש שאיננו מהסס לבדוק את הקשר היהודי נוצרי במקרה זה לביאת המשיח , כולל נטיית האמנים הישראליים דהיום להעדיף את דמות הצלוב הנוצרי. חומר ראוי לפיתוח נוסף והבנתו

  5. אין להפריד בין גאולת ישראל, לגאולת האדם
    שהרי האדם, כל אדם נברא בצלם ה´, וכולם בניו ובנותיו
    ולכן, דווקא תודה לדוד על שהביא עניין זה שבכתובים להקצין גישה שגוייה, בלשון המעטה ולהעלות הירהורים נוגים על היחס בין אדם לחברו.
    באחרית הימים יהיה אדם לאדם, אדם וירא ה´ כי טוב

  6. במהדורה החדשה הדו-לשונית ומרהיבה של "הגדה של פסח לתקומת ישראל"[עיצב וצייר: דוד הראל* ערכה: חיה הראל], שיחודה בהיקש בין רעיון החירות הגלום בחג הפסח לבין התקומה הלאומית המודרנית של העם היהודי, שיבתו לציון ועצמאותו במדינת ישראל, באמצעות ציורים-איורים וסקירות היסטוריות קצרות המאירים את ההתרחשויות המרכזיות בתולדות שיבת ציון המודרנית והיישוב העברי מראשית הציונות ועד הקמת המדינה – מתואר ה"משיח" בהקשר של "שפוך חמתך" כיהודי החורש את אדמתו, רכוב על מושב מותקן על גבי מחרשה רתומה לצמד שוורים והוא נוהג בהם – הוא – החורש, היהודי ששב לארצו, לעבד את אדמתו,לנהג את חייו, להתוות את עתידו, לגלם את גאולתו!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*