10 מחשבות על “בת לילית ובת חווה

  1. המהפך כאן מביא עזות נשית סוערת,כנה ויפה !
    באיזשהוא מקום,זהו החלום של כולנו…אידיאליזציה למערכת יחסים מושלמת המגיעה לנו

  2. בלי עדיין להתייחס לתוכן הדברים,וללבושם הנאה במילות השיר הנתפרים על ידך בכישרון רב, אני רואה את עיקר המהפכה שאת מחוללת בדבריך הן בקילוף נועז של שכבת הדברים החיצוניים של אותה אגדה קדומה שמספרים חז"ל באומץ לעלות משם ראיה ביקורתית על החברה הנלמדת בהפוכה, דווקא מתוך הביקורת שהיא נוקטת על תופעה חברתית פסולה…
    וב.אנו נחשפים בדברי השיר לפנטזיות נשיות שמעיזות כבר לחלום היפוכים סהרוריים שכאלה ועוד לשתף בהומור נוקב את הזוכים לקוראו.

  3. למרות שהשיר שלך בא לתאר עולם שבו לנשים יש שליטה והן אלו שמחזיקות בשני גברים כמקביל למדרש, דווקא דמות האישה בשיר היא מתחשבת, לא משתמשת בגברים, היא מנסה עדיין לספק ולתת אהבה לשניהם. ניראה שכאן עומדת נקודת ההבדל בין הגבר שכתב את המידרש לבין אישה שכותבת מידרש מודרני. יש דברים שיטמעו לנצח בנו הנשים. אי אפשר להיפטר מההיתחשבות והרצון לרצות ולחולל שלום שקיימת בנו באופן טיבעי. בעל המידרש לא יכל לתאר אישה שמקיימת מעשה נבלה כזה, ממש כמו שאת לא מסוגלת ללכת עם הרעיון ולשכוח את הצד הנשי והמתחשב שבך.

  4. תמשיכי לפרסם שירים, אני יודעת שיש לך עוד הרבה לומר. מערכת קולך צריכים להתגאות בכותבת מוכשרת ונועזת שכמוך!!

  5. התיקון שלך למינהגם של דור המבול – תיקון של אסתטיקה ואומנות,
    חיוך וסאטירה,
    צובע את חיינו, בנות חווה של המאה ה21, בצבעי הקשת בענן.

  6. שאלתי יודעי תורה ולא ידעו על המדרש שחווה הראשונה היא לילית. הם הסבירו את הכפילות בכך שפעם הודיע הכתוב על בריאת האדם ופעם פרט הכתוב כיצד בראם

  7. אכן, בזרם המרכזי של מדרשי חז"ל המוקדמים, אין זכר ללילית. אך במדרש בן סירא , היא מופיעה כחווה הראשונה…להרחבה מעניינת, כדאי לקרוא על לילית בויקיפדיה!
    קלעתי לדעת גדולים בפרשנות שנתתי לדמותה בהקשר התנכ"י.
    ראי מאמרים שונים על לילית באינטרנט.
    אין תשובה אחת לקושיות שמתעוררים בכתובים! ידוע מה שאמרו חז"ל ובעקבותים גם רש"י, שבפרק א´ תאור כללי של בריאת האדם ופרק ב´ יש פירוט כיצד זה נעשה… וישנן שיטות מרתקות נוספות…

  8. מרים! את מצליחה לגעת לכל אחת מאיתנו במיטרי הנשמה, ולגרום לנו לחשוב "אח, איך היא יודעת לבטא את אשר על ליבנו!" 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*