2 מחשבות על “האם אברהם עמד בניסיון?

  1. ראשית יישר כוח על הניתוח המעניין והלא כל כך שיגרתי
    אבל מהיכרותי אותך זה "יפהאיזים"קלאסי.
    ההצעה שאני מציע שהניסיון לא היה מיועד לאברהם.
    לא היה פה כלל ניסיון במובן הרגיל של המילה לראות אם יכשל או לא יכשל.
    אלא יותר מסר אמוני חינוכי לגויים בתקופה שבה ההקרבה למולך היתה מעשה נפרץ.
    ההקרבה למולך היתה בערך עם אותה להבדיל דבקות אמונית בלתי מתפשרת של "האל אמר ,אסור להמרות את פיו".מול תופעה בזו בדרך להפיכת העולם למאמינים באל אחד נדרשת הקרבה דומה בלתי מתפשרת של ביצוע הצו האלוקי (או הצו למולך) ללא כל התפשרות.
    ובאמת כך נוהג אברהם …..אלא שדרכו העולם לומד שיש תחליפי הקרבה של הבן וזה קרבן ,זה כבש.
    כך שאם נשתמש במושגים מודרנים הניסיון היה כלי בידי ריבונו של עולם לשנות את התפיסה האלילית של הקרבת בני אדם. אברהם לא נכשל….הוא האמין טוטאלית בריבונו של עולם עד כדי מוכנות להקריב את בנו……אלא שפה ברגע השיא שינה הבמאי את התסריט,לצרכים חינוכים אונברסלים…..ואת זה אברהם לא ידע ולא היה מוכן להתפשר על הביצוע בדיוק כפי שהיה מקובל מסביבו

    1. תודה על הערותיך. אלא שמקריאה של הפשט בתורה, (ומזל שלא ערכו שם חיפוי) מסתבר: א. שיצחק לא חוזר עם אביו, אלא בורח להגר וישמעאל. והוא חי בבאר חי רואי, בארץ הנגב. ב. שאינו משתתף בהלוויה של אימו, אולי מהפחד שלו מאביו? ג. שהקב"ה לא ניגלה יותר לאברהם. ד. על כשלונו של אברהם בניסיון, אפשר לקרא מלבד במדרשים. בפרשניות של רש"י, מלבי"ם, הרש"ר, אלשייך ועוד רבים אחרים, שלא הכנסתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*