4 מחשבות על “הקונגרס הפדלחו"שי השני – טור אישי מזרחי

  1. אפרת, יופי של מאמר. תודה. בזכות השיחות איתך נפתח עבורי אספקט שכלל לא הייתי מודעת לקיומו. ובתוך לוחמת שוויון מיד ידעתי שאני חייבת להכניס את הנושא למודעות שלי. אז כבר יש לך הצלחות והמשיכי כך ואיספי תומכים ומודעים.

  2. כתבה מאד יפה אבל חרה לי שאת מקבלת את הנחת היסוד של מוצפי-הלר בלי עירעורים. ציטטת אותה כאומרת "ההתחזקות היא בעצם האפיק היחיד המאפשר לאלה שאינן יכולות לעזוב את העיירה לפתח מערכת חלופית של כבוד עצמי. אפיק שבלעדיו הן נידונות להיות חלק ממרחב נמוך ומבזה שהפך את ההורים המהגרים מאנשים בעלי כבוד וחינוך נאות, לאנשים חסרי כבוד עצמי. האפיק הבלעדי לשינוי דרמטי באיכות החיים שלהן". מכיוון שאני גר בעיירה שמוצפי הלר סיקרה בהרחבה רבה, ראיתי גם דרכים אחרות, דרכים שאנרופולוגית שעזבה את מגדל העמק לפני שנים, כנראה פיספסה. בספרה היא סיקרה דמות של אשה משכילה שנחלצה מהמעמד הנמוך. לא במקרה היא בחרה בכזו שגם עזבה את העיירה ועברה להיות שכנה שלה במדרשת בן גוריון. היא פספסה את כל אלה שהצליחו, השכילו, ולא עזבו את העיירה.

  3. טעות קטנה.

    המנגינות הזכירו לה את המנגינות מבית ההורים – לא בית אבא!

    הבית -אם כבר- שייך לאמא, ואבא במקרה הטוב, אורח.

    בתקווה – בשותפות, במציאות הספרדית, בעוד שנים רבות…

  4. בעצם, אין פסול בפמיניזם! אבל, יש פסול גדול בהתנהגות לא לפי ההלכה. אין שאילה כללית על הפמיניזם. ישנה שאילה פרטית על כל פעולה וכל נושא ונידון.
    הערה אחת אני רוצה להגיד. כל פעם שאתן טוענות להפליה, בדקו היטב מיהו המפלה. אני חושב שישנה מגמה הפוכה בציבור. הפליה מתקנת כלפי ציבור הנשים. שריון מקומות בפוליטיקה היא הפליה גמורה של ציבור הגברים. אני רוצה לטעון שהמפלה הגדול של הנשים הוא הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו. אלא שהוא הבעלים המוחלט על כל אשר לנו ועל גופנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*