6 מחשבות על “ודינה לגלוריה וגלוריה לנשות בית הכנסת "אפיקים בנגב"

  1. כל הכבוד לנשות ירוחם ולמשפחה.
    כל הכבוד ללאה שהביאה את הסיפור בצורה כ"כ מרגשת.
    בתקווה שנרבה לשמוע על אירועים והכנסת ספר תורה יחודי לנשים . אמן.

  2. הדרך שלכן היא כפירה בכתוב בתורה.
    אתן מועצת ליצים דינכם מבחינה הילכתית היא מתן גט .
    אין לכן ייראת שמים,כי אתן נוהגות בחוצפה,לא מקבלות דעת חז"ל ק"ו לא דעת גדולי דור.
    אתן מעוט שלמד משנתו מהכופרות החילוניות ולכן הבעלים שלכן חייבים לתת לכן גט.
    אתן ורבני הצד"ל כופרים בדברי תורה ובחז"ל.

  3. מה שמעניין בתגובה שלך חיים זה היחס שלך לנושא הגט. בשבילך גט זה עונש לאישה סוטה, לא סוטה מקדושת הנישואין אלא סוטה ממה שנראה לך בטעות כדרך היחידה של התורה וההלכה.
    כיוון שאתה מטעה את הציבור, אתקן:
    1) "לא מצינו – אינה ראיה", ניסוח של הפוסקים לדורותיהם כדי להתייחס לחידוש שאיננו אסור, כמו ארון הקודש שלנו.
    2) התורה שבכתב קושרת "סםר כריתות" ל"ערוות דבר" שמוצא האיש באשתו, והכוונה לניאוף, לא לנשים המביעות דעה בענייני תורה שאיננה מקובלת על יהודי זה או אחר.
    3) התורה שבעל פה לדורותיה כבר מכירה בפיתרון של גט בכל מקרה שבו הנישואין אינם עולים יפה, לא רק באשמת האישה אלא גם באשמת הבעל, ולא רק במקרה של אשמה אלא גם במקרה שבו אין שום אשמה אלא פשוט אין אפשרות להמשיך לחיות יחד כמשפחה, ולכן גט איננו עונש אלא פיתרון תורני חשוב למצבים כואבים מסויימים. איש גרוש או אישה גרושה אלה בני אדם נושאי צלקות כמובן, אבל בכל מובן אחר אין שום הבדל בינם לבין יהודים פנויים אחרים (רווקים או אלמנים). לאה שקדיאל

  4. כל הכבוד לנשות ירוחם ולמשפחה.
    כל הכבוד ללאה שהביאה את הסיפור בצורה כ"כ מרגשת.
    בתקווה שנרבה לשמוע על אירועים והכנסת ספר תורה יחודי לנשים . אמן.

  5. הדרך שלכן היא כפירה בכתוב בתורה.
    אתן מועצת ליצים דינכם מבחינה הילכתית היא מתן גט .
    אין לכן ייראת שמים,כי אתן נוהגות בחוצפה,לא מקבלות דעת חז"ל ק"ו לא דעת גדולי דור.
    אתן מעוט שלמד משנתו מהכופרות החילוניות ולכן הבעלים שלכן חייבים לתת לכן גט.
    אתן ורבני הצד"ל כופרים בדברי תורה ובחז"ל.

  6. מה שמעניין בתגובה שלך חיים זה היחס שלך לנושא הגט. בשבילך גט זה עונש לאישה סוטה, לא סוטה מקדושת הנישואין אלא סוטה ממה שנראה לך בטעות כדרך היחידה של התורה וההלכה.
    כיוון שאתה מטעה את הציבור, אתקן:
    1) "לא מצינו – אינה ראיה", ניסוח של הפוסקים לדורותיהם כדי להתייחס לחידוש שאיננו אסור, כמו ארון הקודש שלנו.
    2) התורה שבכתב קושרת "סםר כריתות" ל"ערוות דבר" שמוצא האיש באשתו, והכוונה לניאוף, לא לנשים המביעות דעה בענייני תורה שאיננה מקובלת על יהודי זה או אחר.
    3) התורה שבעל פה לדורותיה כבר מכירה בפיתרון של גט בכל מקרה שבו הנישואין אינם עולים יפה, לא רק באשמת האישה אלא גם באשמת הבעל, ולא רק במקרה של אשמה אלא גם במקרה שבו אין שום אשמה אלא פשוט אין אפשרות להמשיך לחיות יחד כמשפחה, ולכן גט איננו עונש אלא פיתרון תורני חשוב למצבים כואבים מסויימים. איש גרוש או אישה גרושה אלה בני אדם נושאי צלקות כמובן, אבל בכל מובן אחר אין שום הבדל בינם לבין יהודים פנויים אחרים (רווקים או אלמנים). לאה שקדיאל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*