מחשבה אחת על “חגיגה לגברים בלבד?

  1. מיה היקרה! אני בהחלט מנסה להבין את אותו מקום ממנו אתן פועלות, אין לי שום מטרה להקניט ולפגוע, יש לי מטרה לברר את האמת. לכן, נסי לראות את דבריי כך. למרות שיהיה קל לראות אותם כדבריי הקנטה. יצאתי עם תחושה שהצגת את החוסר שיוויונית בכך שיש הבדל בין נשים לגברים, במקרה הספציפי זה המחיצה ששמה אתכן מאחור, על פי טענתך, וחוסר ריקוד עם ספרים ועלייה לתורה המוציאה לך את שמחת החג, את שמחת התורה, את השמחה שאמורה לבוא, בין היתר, מתוך שמחה על שה' בחר בנו ועל התחלה וסוף של תורתנו הקדושה. אך האם זה הגדרה לשיוויונות? להפוך את הגברים והנשים לאותו דבר? האם אין זה מצחיק שאת נלחמת במי שמבטל את הנשים בכך שאת הופכת את הנשים לגברים במקום להכיר את המקום היפה של הנשים בעולם הדתי בפרט, ובעולם המדהים הזה בכללי? האם שיוויונית זה לומר לאתיופי תתנהג כמו. אשכנזי וכך נבטל את הבידול שנוצר? אני לא חושב ככה! שיווניות זה להכיר כל צד כמי שהוא ולתת לו מקום בחבר'ה. להכיר במקום שלך, כאישה, בדת. ולא שמו אותך מאחורה כי בנות זה איכסה עם כינים, ולא מנעו ממך לקרוא בתורה כי יש לך קול מכוער של צפרדע, וגם לא מנעו ממך להחזיק את ספר התורה כי את שלומפרית ובטוח תפילי אותו. ההלכה בנושא, אינה פרושה לפניי כרגע, אך מסורת השנים פרושה בעיניי, ולהגדיר את אבותינו ואמאותינו כגברים ונשים גזענים וחסרי שיוויון זה לא מתאים. במקום להילחם על מקום אחר, שבו את תרגישי יותר קירוב, לפי טענתך הלא ברורה. תכירי במקום שלך בדת, מקום מדהים, שקט, צנוע, מחנך בדרכו שלו וכמובן משפיע בשיטתו. ויותר מזה, תקבלי אותנו הגברים, כי בדברייך את לא שיוויונית אלינו, את לא מקבלת את מקומנו ומערערת עליו. עד מתי?! וזה בקיצורי דברים, והדיבור עוד ארוך
    כל מה שנותר לי לשאול, מי לא שיוויוני פה? "גל עיני וא(נ)ביטה נפלאות מתורת ך.." מאחל שאיפה לאמת ולשיוויוניות אמיתית. דביר, בחור צעיר ופשוט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*