10 מחשבות על “"כל כבודה" או "כל כבודו" – על כבוד, צניעות ויחסי כוח מיגדריים

  1. שלום וברכה.. ראשית אני בא לחזק את דבריה של אופירה קרקובר. שנית, מחקריה של ד"ר קמיר חשובים ביותר לתרבות הישראלית בכלל והדתית בפרט. אכן המושג כבוד המוכר לנו מחוק יסוד "כבוד האדם וחירותו" איננו מגדיר את משמעותו של אותו מושג "כבוד". בחינה של התרבות היהודית עם מושגיה של קמיר חשובים מאוד והתחילו כבר במאמר קצר בכתב העת דעות מספר 20 וראו: http://www.toravoda.org.il/deot20.html.
    למרות שאני מסכים לחלוטין עם הדברים הנאמרים במאמרה של אופירה, כדאי לדעתי לבחון ולשאול עד כמה המודל היהודי ההלכתי מורכב רק ממושג הדרת כבוד HONOR ועד כמה הוא בנוי בו זמנית גם ממושג הילת הכבוד GLORY. בשונה מחברות כבוד רגילות, הרי שהחברה הדתית בשל השפעתה ממושגי הדת חיברה את המושג GLORY לשפתה בכלל ולשפת ההלכה בפרט ובשל כך קשה יותר להצביע על הבעייתיות שבכל תופעה.
    לסיום, אני קורא לכל חוקרת וחוקר לנסות ולקרוא כמה שיותר את מושגי ההלכה על פי המושגים שטוותה לנו ד"ר קמיר ואשמח לשתף פעולה עם המעוניינות/ים.. בברכת חג שמח
    יקיר אנגלנדר

  2. יש להם שיגעון גדלות שלא יודע גבולות.
    כל דבר מתחיל ומסתיים איתם.
    הבעיה היא שהאישה היא קנין של הגבר.
    זה מה שמכניסים להם בישיבות.
    ועל כך כל האלימות וחוסר הכבוד לאישה.
    הגיע הזמן להכין תוכנית לימודים מתאימה לבנים בישיבות.

  3. מה מטריד את הרבנים (החשובים) החתומים על הטכסט הזה? האם "כבודה" של האשה בראש מעייניהם? ברור שלא, כי אז היו מארגנים כנס נשים…

    שימו לב לביטוי "ברור שלא", ולהוכחה "כי אז היו מארגנים כנס נשים".

    אך כיון שאכן אירגנו אותם רבנים כנסי נשים רבים בכל הארץ בנושא הצניעות, היה זה מן הראוי שבאותה במה תופיע התנצלותך

  4. ש"לא אוהבות שיורדים לפרטים" צריך לצערנו לרדת לפרטים. ב.כמו בכל מערכת פונים במקביל לשני הגורמים השותפים לעניןורוב הכנסים מיועדים לנשים בלבד.
    ג.תפסיקו לסלף כל דבר
    ד.יש לכן הרבה מאוד מה לתקן(ניתן לעיין בשולחן ערוך).

  5. שלום וברכה.. ראשית אני בא לחזק את דבריה של אופירה קרקובר. שנית, מחקריה של ד"ר קמיר חשובים ביותר לתרבות הישראלית בכלל והדתית בפרט. אכן המושג כבוד המוכר לנו מחוק יסוד "כבוד האדם וחירותו" איננו מגדיר את משמעותו של אותו מושג "כבוד". בחינה של התרבות היהודית עם מושגיה של קמיר חשובים מאוד והתחילו כבר במאמר קצר בכתב העת דעות מספר 20 וראו: http://www.toravoda.org.il/deot20.html.
    למרות שאני מסכים לחלוטין עם הדברים הנאמרים במאמרה של אופירה, כדאי לדעתי לבחון ולשאול עד כמה המודל היהודי ההלכתי מורכב רק ממושג הדרת כבוד HONOR ועד כמה הוא בנוי בו זמנית גם ממושג הילת הכבוד GLORY. בשונה מחברות כבוד רגילות, הרי שהחברה הדתית בשל השפעתה ממושגי הדת חיברה את המושג GLORY לשפתה בכלל ולשפת ההלכה בפרט ובשל כך קשה יותר להצביע על הבעייתיות שבכל תופעה.
    לסיום, אני קורא לכל חוקרת וחוקר לנסות ולקרוא כמה שיותר את מושגי ההלכה על פי המושגים שטוותה לנו ד"ר קמיר ואשמח לשתף פעולה עם המעוניינות/ים.. בברכת חג שמח
    יקיר אנגלנדר

  6. יש להם שיגעון גדלות שלא יודע גבולות.
    כל דבר מתחיל ומסתיים איתם.
    הבעיה היא שהאישה היא קנין של הגבר.
    זה מה שמכניסים להם בישיבות.
    ועל כך כל האלימות וחוסר הכבוד לאישה.
    הגיע הזמן להכין תוכנית לימודים מתאימה לבנים בישיבות.

  7. מה מטריד את הרבנים (החשובים) החתומים על הטכסט הזה? האם "כבודה" של האשה בראש מעייניהם? ברור שלא, כי אז היו מארגנים כנס נשים…

    שימו לב לביטוי "ברור שלא", ולהוכחה "כי אז היו מארגנים כנס נשים".

    אך כיון שאכן אירגנו אותם רבנים כנסי נשים רבים בכל הארץ בנושא הצניעות, היה זה מן הראוי שבאותה במה תופיע התנצלותך

  8. ש"לא אוהבות שיורדים לפרטים" צריך לצערנו לרדת לפרטים. ב.כמו בכל מערכת פונים במקביל לשני הגורמים השותפים לעניןורוב הכנסים מיועדים לנשים בלבד.
    ג.תפסיקו לסלף כל דבר
    ד.יש לכן הרבה מאוד מה לתקן(ניתן לעיין בשולחן ערוך).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*