4 מחשבות על “מבט תורני על שוני ודמיון בין המינים

  1. כשמתייחסים לכל עולם התורה כמשהו שלא בדיוק שייך לנשים, ועל חינוך כזה מגדלים אותן, אין מצב שתגדלנה פוסקות עם "כתפיים רחבות"

  2. מבחן הכנות הוא מאוד בעייתי. א. אצל גברים מצווה לא נבחנת במניעיה אלא בקיומה. ב. ייחוס מניעים זה להתייחס לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. ג. ´דווקאיות´ לא מחזיקה הרבה זמן מעמד, במיוחד אם מאפשרים אותה. לכן לא צריך לפחד ממנה כל כך. מצד שני דווקא טיפוסים שמרניים עם מוטיבציה להצטיינות דתית, היו יכולים להגיע ליותר אם היו מקבלים ברכת הדרך ולא רשימה של סייגים ודרישה להוכחת כוונות טהורות.

  3. במחקר שערכתי אודות נשים דתיות למדניות עלה כי מדובר בנשים מאד מחויבות הלכתית וכי מניעים מרכזיים ללימוד גמרא/הלכה הם מניעים דתיים, זוהי דרך חשובה בעבודת ה´ של נשים אלה

  4. אלא שהדת בכלל לא טוענת להבדלים בין נשים לגברים. אלא לתפקידים שונים לנשים וגברים. הדת בכלל לא מדברת על ייחודיותה של האישה, אלא אך ורק על תפקיד הגבר והצלע שלו שהיא שותפה לו..במקום שהוא יהיה הצלע שלה ושותף לה.
    כאילו לקחו את האישה והסירו ממנה את כל אישיותה.

    זה תמיד משעשע לראות אדם דתי שטוען להבדלים בין נשים לגברים. הרי רק חילונים באמת מתעסקים בהבדלים. רק פמיניסטיות באמת מתעסקות בהבדלים..והביאו למשל לרפואה המגדרית וכן הלאה.

    התנ"ך לא הביא אפילו דוגמא לאישה אחת, אלא אך ורק לדמות "חווה" שהיא מן צלע אדם. אבל אין שם אף אישה. כמו שההוא אמר "איש אחד מאלף מצאתי ואישה בכל אלה לא מצאתי". אין שם אף אישה (למרות שהוא התכוון כנראה למשהו אחר)..
    זה נראה לכם הגיוני שמה שעניין את האישה זה להביא בן? (ולא בת???*)
    אני לא מאמינה שזו היתה איי פעם משאת נפש האישה. אולי הם שינו את הטקסט והיא בכלל רצתה להגיד שהיא קיבלה כך וכך יכולות, אז מדוע אסור לה להשתמש בהן ? בשביל מה הן קיימות ? כדי להסתיר ולהעלים אותן?

    הם שינו את הטקסט כדי שיתאים לערכים שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*