8 מחשבות על “מנהג טבילת הבעל ביום טבילת האישה

  1. לעניות דעתי הצעת ד"ר לוין – דוגמה נוספת לאקט שהוא ´כאילו כזה´. הרי טבילת אשה נדה הופכת את יחסי האישות שמקיים עמה בעלה מאיסור כרת למצוה, בעוד טבילת הבעל במקרה דומה היא אולי מידת חסידות, עם כל סמכות הספרים הממליצים על כך. תמהתני אם אקט של ´כאילו כזה´ יועיל לשיפור יחסי הזוג, ו/או לשיפור בעבודת ה´ של האישה.
    בנוסף לכך, נראה לי שמפגש של נשים וגברים במקואות לא יתקבל בעין יפה [כיום המקוואות בלילה סגורים בפני ציבור הגברים, והצעת לוין תעודד פתיחתם?]
    לסיום, נתקלתי לאחרונה באתר של ´בית המדרש הוירטואלי´ של ישיבת הר עציון ברבנית המשגרת דברי תורה, והרי לנו מקרה נוסף של ´כאילו כזה´. מסתבר שאותה רבנית לא עברה מסלול שהקנה לה תעודת ´יורה יורה´ כמו הרב [בעלה?]
    לסיכום, לכנה בדרככן זו והושעתן את בנות ישראל, כזה כאילו

  2. הנני מזדהה עם דברי המגיב הקודם. ברצוני להוסיף רק שבבסיס רוב הצעות נשות קולך העליזות שמטרתן להשוות מעמד הנשים למעמד הגברים [ברוח הפסוק ´זכר וזכר ברא אותם´] עומד עיקרון ה´כאילו´. אמנם בכלל האקט הגברי הוא הממשי, וההצעה לאקט נשי מקביל הוא בגדר ה´כאילו´ בעוד שד"ר לוין טרחה ומצאה מקרה בודד – בינתיים – בו האשה עושה משהו משמעותי, ומעשה הגבר הוא ´כזה כאילו´ בלבד. אולי הגברים יתחילו להדליק נרות שבת ולשמור הלכות נידה?

  3. לעניות דעתי הצעת ד"ר לוין – דוגמה נוספת לאקט שהוא ´כאילו כזה´. הרי טבילת אשה נדה הופכת את יחסי האישות שמקיים עמה בעלה מאיסור כרת למצוה, בעוד טבילת הבעל במקרה דומה היא אולי מידת חסידות, עם כל סמכות הספרים הממליצים על כך. תמהתני אם אקט של ´כאילו כזה´ יועיל לשיפור יחסי הזוג, ו/או לשיפור בעבודת ה´ של האישה.
    בנוסף לכך, נראה לי שמפגש של נשים וגברים במקואות לא יתקבל בעין יפה [כיום המקוואות בלילה סגורים בפני ציבור הגברים, והצעת לוין תעודד פתיחתם?]
    לסיום, נתקלתי לאחרונה באתר של ´בית המדרש הוירטואלי´ של ישיבת הר עציון ברבנית המשגרת דברי תורה, והרי לנו מקרה נוסף של ´כאילו כזה´. מסתבר שאותה רבנית לא עברה מסלול שהקנה לה תעודת ´יורה יורה´ כמו הרב [בעלה?]
    לסיכום, לכנה בדרככן זו והושעתן את בנות ישראל, כזה כאילו

  4. הנני מזדהה עם דברי המגיב הקודם. ברצוני להוסיף רק שבבסיס רוב הצעות נשות קולך העליזות שמטרתן להשוות מעמד הנשים למעמד הגברים [ברוח הפסוק ´זכר וזכר ברא אותם´] עומד עיקרון ה´כאילו´. אמנם בכלל האקט הגברי הוא הממשי, וההצעה לאקט נשי מקביל הוא בגדר ה´כאילו´ בעוד שד"ר לוין טרחה ומצאה מקרה בודד – בינתיים – בו האשה עושה משהו משמעותי, ומעשה הגבר הוא ´כזה כאילו´ בלבד. אולי הגברים יתחילו להדליק נרות שבת ולשמור הלכות נידה?

  5. לעניות דעתי הצעת ד"ר לוין – דוגמה נוספת לאקט שהוא ´כאילו כזה´. הרי טבילת אשה נדה הופכת את יחסי האישות שמקיים עמה בעלה מאיסור כרת למצוה, בעוד טבילת הבעל במקרה דומה היא אולי מידת חסידות, עם כל סמכות הספרים הממליצים על כך. תמהתני אם אקט של ´כאילו כזה´ יועיל לשיפור יחסי הזוג, ו/או לשיפור בעבודת ה´ של האישה.
    בנוסף לכך, נראה לי שמפגש של נשים וגברים במקואות לא יתקבל בעין יפה [כיום המקוואות בלילה סגורים בפני ציבור הגברים, והצעת לוין תעודד פתיחתם?]
    לסיום, נתקלתי לאחרונה באתר של ´בית המדרש הוירטואלי´ של ישיבת הר עציון ברבנית המשגרת דברי תורה, והרי לנו מקרה נוסף של ´כאילו כזה´. מסתבר שאותה רבנית לא עברה מסלול שהקנה לה תעודת ´יורה יורה´ כמו הרב [בעלה?]
    לסיכום, לכנה בדרככן זו והושעתן את בנות ישראל, כזה כאילו

  6. הנני מזדהה עם דברי המגיב הקודם. ברצוני להוסיף רק שבבסיס רוב הצעות נשות קולך העליזות שמטרתן להשוות מעמד הנשים למעמד הגברים [ברוח הפסוק ´זכר וזכר ברא אותם´] עומד עיקרון ה´כאילו´. אמנם בכלל האקט הגברי הוא הממשי, וההצעה לאקט נשי מקביל הוא בגדר ה´כאילו´ בעוד שד"ר לוין טרחה ומצאה מקרה בודד – בינתיים – בו האשה עושה משהו משמעותי, ומעשה הגבר הוא ´כזה כאילו´ בלבד. אולי הגברים יתחילו להדליק נרות שבת ולשמור הלכות נידה?

  7. לעניות דעתי הצעת ד"ר לוין – דוגמה נוספת לאקט שהוא ´כאילו כזה´. הרי טבילת אשה נדה הופכת את יחסי האישות שמקיים עמה בעלה מאיסור כרת למצוה, בעוד טבילת הבעל במקרה דומה היא אולי מידת חסידות, עם כל סמכות הספרים הממליצים על כך. תמהתני אם אקט של ´כאילו כזה´ יועיל לשיפור יחסי הזוג, ו/או לשיפור בעבודת ה´ של האישה.
    בנוסף לכך, נראה לי שמפגש של נשים וגברים במקואות לא יתקבל בעין יפה [כיום המקוואות בלילה סגורים בפני ציבור הגברים, והצעת לוין תעודד פתיחתם?]
    לסיום, נתקלתי לאחרונה באתר של ´בית המדרש הוירטואלי´ של ישיבת הר עציון ברבנית המשגרת דברי תורה, והרי לנו מקרה נוסף של ´כאילו כזה´. מסתבר שאותה רבנית לא עברה מסלול שהקנה לה תעודת ´יורה יורה´ כמו הרב [בעלה?]
    לסיכום, לכנה בדרככן זו והושעתן את בנות ישראל, כזה כאילו

  8. הנני מזדהה עם דברי המגיב הקודם. ברצוני להוסיף רק שבבסיס רוב הצעות נשות קולך העליזות שמטרתן להשוות מעמד הנשים למעמד הגברים [ברוח הפסוק ´זכר וזכר ברא אותם´] עומד עיקרון ה´כאילו´. אמנם בכלל האקט הגברי הוא הממשי, וההצעה לאקט נשי מקביל הוא בגדר ה´כאילו´ בעוד שד"ר לוין טרחה ומצאה מקרה בודד – בינתיים – בו האשה עושה משהו משמעותי, ומעשה הגבר הוא ´כזה כאילו´ בלבד. אולי הגברים יתחילו להדליק נרות שבת ולשמור הלכות נידה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*