4 מחשבות על “"נכון לפטר עובדת יפה כדי למנוע מבכיר להטריד מינית ולהסתבך"

  1. אחת מהשיטות הדמגוגיות של "נבלים ברשות התורה" (כל תורה, בין את תורת ישראל ובין אם הדמוקרטיה על ערכיה) היא ציטוט מקור סמכותי מגמתי, תוך גלגול עיניים. אכן, יש הלכה כזאת. אך כדי להניח שהיא שייכת לענייננו, אתה צריך להניח שהאיש הזה עוור. שהוא לא יודע מה הוא עושה, ורק האישה, בעצם יופיה, מכשילה אותו. ולא היא! האדם שנטפל לאישה במשרדו יודע בדיוק מה הוא עושה. אבל לא אכפת לו. הוא סבור שמותר לו בגלל מעמדו, בגלל שאיש לא יעז להעיר לו, בגלל שהוא רוצה. וכמו כל ילד מפונק, הוא חושב שאם הוא רוצה, מגיע לו.ולא אכפת לו מה חשה האישה, כי היא בעיניו רק חפץ, ולא מהן ההשלכות הציבוריות או האישיות, כי אין בהן חשיבות מעבר להיותן כלי להצלחת הוד מעלתו. במחשבה שנייה האיש הזה כן עוור. הוא עוור למגבלות כוחו. ומי שמשתף אתו פעולה בזה – הוא הנותן מכשול לפני עוור.

  2. אני לא מבין מה את אומרת
    הגמרא בעבודה זרה דף ו עמוד ב אומרת שאסור להושיט כוס יין לנזיר משום לפני עיוור אף שהנזיר יודע שהוא עובר עבירה ועושה זאת במזיד
    כל התפיסה המערבית שנשים יכולות להתלבש בצורה הכי פרובוקטיבית בעולם וגבר שיטריד אותם יהיה האשם הבלעדי מנוגדת בתכלית הניגוד לתפיסתה של תורה שאצלה האדם אחראי לא רק לעצמו אלא גם לזולתו
    אדם נענש על כל אדם שחוטא בגללו
    לא רק מצד לפני עיוור אלא גם אם מישהו למד ממנו לעשות עבירה הוא נענש

  3. לדניאל
    אני מכירה היטב את הספרות על הפסוק הזה. ודווקא לכן התייחסתי למצטטים אותו כדמגוגים ברשות התורה. מה שמאפיין דמגוגים הוא שימוש בסיסמה או פסוק או טיעון שיש בו אמת כלשהי, איתה אנחנו מסכימים עקרונית. אחרת לא היינו הולכים שולל אחר דבריהם. אלא שהשימוש באותו טיעון סמכותי נעשה בציניות, תוך השלכה לא נכונה עד שקרית של אותה האמת. הקשבתי לשידור של הכל דיבורים וקראתי שוב את דברי אורית קמיר. לא נאמר שם שהאישה התלבשה באופן פרובוקטיבי, אלא שהיא הייתה יפה. כן נאמר שם שהבוס התחיל אתה. שהוא נגע בה, שהוא החמיא לה, שהוא חיפש הזדמנויות להיות קרוב אליה, וכו´. כלומר – הוא זה שהגיש יין לנזירה. נכון שאישה לא יכולה להוריד מעצמה כל אחריות אם היא מתנהלת באופן מפתה ולדרוש אחריות בלעדית מהגבר. אבל גם לא ההיפך.גבר לא יכול לעשות כרצונו ולטעון שהאישה אשמה. כשאתה מוריד ממנו כל אחריות ומגדיר אותו כ"עוור", גם במושגים ההלכתיים, אתה משתף פעולה עם כוחניות ויהירות. אתה משתף פעולה עם אדם שהולך בעיניים פקוחות וטוען שהוא הנזיר שהגישו לו את היין. וגברים כאלו עושים זאת גם כשהיא לא כל כך יפה, סתם כי בעיניהם הכל מגיע להם, ומי שמצדיק אותם (כגון קריסטל)עושה זאת כי גם הוא רוצה לעשות כרצונו ללא מתן דין וחשבון. חבל שאתה מכניס לענין ציני כל כך את ההלכה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*