10 מחשבות על “´נשים דעתן קלה עליהן´

  1. מאת: הרב אריאל טל
    מתוך " משפט אריאל" כרך ה´

    פסלות נשים מלהעיד
    לדעתי, הרקע לפסילת נשים למתן עדות נוצר ע"י התנא האלוקי מחבר ספר הזוהר רבי שמעון בר יוחאי.
    ר´ שמעון הנהיג את הכלל " נשים דעתן קלה" "נשים דעתן קלה עליהן" (בבלי, שבת לג עב),
    המשמש יסוד הלכתי לפסילת נשים מלהעיד בפני בית דין.

    מדוע קבע כך התנא מס´ אחד של העם היהודי.

    לדעתי קביעה זו הייתה קביעה " למראית עין" למנוע מהרומאים לחקור את נשות ישראל.

    בתקופת ר´ שמעון צדו הרומאים את חכמי ישראל שעסקו או שנחשדו בלימוד
    התורה וחכמים אלו מצאו מקומות מסתור שונים כגון ר´ שמעון שנחבא עם אלעזר בנו במערה.

    ר´ שמעון חשש כי יאנסו בפועל את נשות ישראל ומחשש שיטמאו אותם בחקירה להשיג מהם מידע העדיף התנא לקבוע הלכה למראית עין שיושמה בפועל לפיה אין לסמוך על נשים ומכאן נאסר על הגברים לספר היכן הם , מה מעשיהם וכו´

    הנשים הוצגו על דרך זו כלא אמינות בפני עמם כך הוצגו כלא אמינות בדרך של קל וחומר בפני הכובש לו הייתה חשיבה תואמת את הנחת העבודה של ר´ שמעון.

    הגיע הזמן לתקן את העוול שנגרם לנשות ישראל מכוח צוק העיתים שכן אנו בארץ ישראל ללא כובש צר , ולהודיע בריש גלי " אתן לא פסולות מלהעיד ככל עד זכר "

    "גויים עבדים נשים ושוטים וקטנים פסולים לעדות" (בבלי, ב"ב קנה ע"א). מחשש שילשינו לשלטון הכובש, הגויי לא נאמן, העבד רוצה אולי להינקם באדונו, הקטנים אין בהם דעת, שוטה דעתו משובשת

  2. מאת: הרב אריאל טל
    מתוך " משפט אריאל" כרך ה´

    פסלות נשים מלהעיד
    לדעתי, הרקע לפסילת נשים למתן עדות נוצר ע"י התנא האלוקי מחבר ספר הזוהר רבי שמעון בר יוחאי.
    ר´ שמעון הנהיג את הכלל " נשים דעתן קלה" "נשים דעתן קלה עליהן" (בבלי, שבת לג עב),
    המשמש יסוד הלכתי לפסילת נשים מלהעיד בפני בית דין.

    מדוע קבע כך התנא מס´ אחד של העם היהודי.

    לדעתי קביעה זו הייתה קביעה " למראית עין" למנוע מהרומאים לחקור את נשות ישראל.

    בתקופת ר´ שמעון צדו הרומאים את חכמי ישראל שעסקו או שנחשדו בלימוד
    התורה וחכמים אלו מצאו מקומות מסתור שונים כגון ר´ שמעון שנחבא עם אלעזר בנו במערה.

    ר´ שמעון חשש כי יאנסו בפועל את נשות ישראל ומחשש שיטמאו אותם בחקירה להשיג מהם מידע העדיף התנא לקבוע הלכה למראית עין שיושמה בפועל לפיה אין לסמוך על נשים ומכאן נאסר על הגברים לספר היכן הם , מה מעשיהם וכו´

    הנשים הוצגו על דרך זו כלא אמינות בפני עמם כך הוצגו כלא אמינות בדרך של קל וחומר בפני הכובש לו הייתה חשיבה תואמת את הנחת העבודה של ר´ שמעון.

    הגיע הזמן לתקן את העוול שנגרם לנשות ישראל מכוח צוק העיתים שכן אנו בארץ ישראל ללא כובש צר , ולהודיע בריש גלי " אתן לא פסולות מלהעיד ככל עד זכר "

    "גויים עבדים נשים ושוטים וקטנים פסולים לעדות" (בבלי, ב"ב קנה ע"א). מחשש שילשינו לשלטון הכובש, הגויי לא נאמן, העבד רוצה אולי להינקם באדונו, הקטנים אין בהם דעת, שוטה דעתו משובשת

  3. מאת: הרב אריאל טל
    מתוך " משפט אריאל" כרך ה´

    פסלות נשים מלהעיד
    לדעתי, הרקע לפסילת נשים למתן עדות נוצר ע"י התנא האלוקי מחבר ספר הזוהר רבי שמעון בר יוחאי.
    ר´ שמעון הנהיג את הכלל " נשים דעתן קלה" "נשים דעתן קלה עליהן" (בבלי, שבת לג עב),
    המשמש יסוד הלכתי לפסילת נשים מלהעיד בפני בית דין.

    מדוע קבע כך התנא מס´ אחד של העם היהודי.

    לדעתי קביעה זו הייתה קביעה " למראית עין" למנוע מהרומאים לחקור את נשות ישראל.

    בתקופת ר´ שמעון צדו הרומאים את חכמי ישראל שעסקו או שנחשדו בלימוד
    התורה וחכמים אלו מצאו מקומות מסתור שונים כגון ר´ שמעון שנחבא עם אלעזר בנו במערה.

    ר´ שמעון חשש כי יאנסו בפועל את נשות ישראל ומחשש שיטמאו אותם בחקירה להשיג מהם מידע העדיף התנא לקבוע הלכה למראית עין שיושמה בפועל לפיה אין לסמוך על נשים ומכאן נאסר על הגברים לספר היכן הם , מה מעשיהם וכו´

    הנשים הוצגו על דרך זו כלא אמינות בפני עמם כך הוצגו כלא אמינות בדרך של קל וחומר בפני הכובש לו הייתה חשיבה תואמת את הנחת העבודה של ר´ שמעון.

    הגיע הזמן לתקן את העוול שנגרם לנשות ישראל מכוח צוק העיתים שכן אנו בארץ ישראל ללא כובש צר , ולהודיע בריש גלי " אתן לא פסולות מלהעיד ככל עד זכר "

    "גויים עבדים נשים ושוטים וקטנים פסולים לעדות" (בבלי, ב"ב קנה ע"א). מחשש שילשינו לשלטון הכובש, הגויי לא נאמן, העבד רוצה אולי להינקם באדונו, הקטנים אין בהם דעת, שוטה דעתו משובשת

  4. מאת: הרב אריאל טל
    מתוך " משפט אריאל" כרך ה´

    פסלות נשים מלהעיד
    לדעתי, הרקע לפסילת נשים למתן עדות נוצר ע"י התנא האלוקי מחבר ספר הזוהר רבי שמעון בר יוחאי.
    ר´ שמעון הנהיג את הכלל " נשים דעתן קלה" "נשים דעתן קלה עליהן" (בבלי, שבת לג עב),
    המשמש יסוד הלכתי לפסילת נשים מלהעיד בפני בית דין.

    מדוע קבע כך התנא מס´ אחד של העם היהודי.

    לדעתי קביעה זו הייתה קביעה " למראית עין" למנוע מהרומאים לחקור את נשות ישראל.

    בתקופת ר´ שמעון צדו הרומאים את חכמי ישראל שעסקו או שנחשדו בלימוד
    התורה וחכמים אלו מצאו מקומות מסתור שונים כגון ר´ שמעון שנחבא עם אלעזר בנו במערה.

    ר´ שמעון חשש כי יאנסו בפועל את נשות ישראל ומחשש שיטמאו אותם בחקירה להשיג מהם מידע העדיף התנא לקבוע הלכה למראית עין שיושמה בפועל לפיה אין לסמוך על נשים ומכאן נאסר על הגברים לספר היכן הם , מה מעשיהם וכו´

    הנשים הוצגו על דרך זו כלא אמינות בפני עמם כך הוצגו כלא אמינות בדרך של קל וחומר בפני הכובש לו הייתה חשיבה תואמת את הנחת העבודה של ר´ שמעון.

    הגיע הזמן לתקן את העוול שנגרם לנשות ישראל מכוח צוק העיתים שכן אנו בארץ ישראל ללא כובש צר , ולהודיע בריש גלי " אתן לא פסולות מלהעיד ככל עד זכר "

    "גויים עבדים נשים ושוטים וקטנים פסולים לעדות" (בבלי, ב"ב קנה ע"א). מחשש שילשינו לשלטון הכובש, הגויי לא נאמן, העבד רוצה אולי להינקם באדונו, הקטנים אין בהם דעת, שוטה דעתו משובשת

  5. מאת: הרב אריאל טל
    מתוך " משפט אריאל" כרך ה´

    פסלות נשים מלהעיד
    לדעתי, הרקע לפסילת נשים למתן עדות נוצר ע"י התנא האלוקי מחבר ספר הזוהר רבי שמעון בר יוחאי.
    ר´ שמעון הנהיג את הכלל " נשים דעתן קלה" "נשים דעתן קלה עליהן" (בבלי, שבת לג עב),
    המשמש יסוד הלכתי לפסילת נשים מלהעיד בפני בית דין.

    מדוע קבע כך התנא מס´ אחד של העם היהודי.

    לדעתי קביעה זו הייתה קביעה " למראית עין" למנוע מהרומאים לחקור את נשות ישראל.

    בתקופת ר´ שמעון צדו הרומאים את חכמי ישראל שעסקו או שנחשדו בלימוד
    התורה וחכמים אלו מצאו מקומות מסתור שונים כגון ר´ שמעון שנחבא עם אלעזר בנו במערה.

    ר´ שמעון חשש כי יאנסו בפועל את נשות ישראל ומחשש שיטמאו אותם בחקירה להשיג מהם מידע העדיף התנא לקבוע הלכה למראית עין שיושמה בפועל לפיה אין לסמוך על נשים ומכאן נאסר על הגברים לספר היכן הם , מה מעשיהם וכו´

    הנשים הוצגו על דרך זו כלא אמינות בפני עמם כך הוצגו כלא אמינות בדרך של קל וחומר בפני הכובש לו הייתה חשיבה תואמת את הנחת העבודה של ר´ שמעון.

    הגיע הזמן לתקן את העוול שנגרם לנשות ישראל מכוח צוק העיתים שכן אנו בארץ ישראל ללא כובש צר , ולהודיע בריש גלי " אתן לא פסולות מלהעיד ככל עד זכר "

    "גויים עבדים נשים ושוטים וקטנים פסולים לעדות" (בבלי, ב"ב קנה ע"א). מחשש שילשינו לשלטון הכובש, הגויי לא נאמן, העבד רוצה אולי להינקם באדונו, הקטנים אין בהם דעת, שוטה דעתו משובשת

  6. מאת: הרב אריאל טל
    מתוך " משפט אריאל" כרך ה´

    פסלות נשים מלהעיד
    לדעתי, הרקע לפסילת נשים למתן עדות נוצר ע"י התנא האלוקי מחבר ספר הזוהר רבי שמעון בר יוחאי.
    ר´ שמעון הנהיג את הכלל " נשים דעתן קלה" "נשים דעתן קלה עליהן" (בבלי, שבת לג עב),
    המשמש יסוד הלכתי לפסילת נשים מלהעיד בפני בית דין.

    מדוע קבע כך התנא מס´ אחד של העם היהודי.

    לדעתי קביעה זו הייתה קביעה " למראית עין" למנוע מהרומאים לחקור את נשות ישראל.

    בתקופת ר´ שמעון צדו הרומאים את חכמי ישראל שעסקו או שנחשדו בלימוד
    התורה וחכמים אלו מצאו מקומות מסתור שונים כגון ר´ שמעון שנחבא עם אלעזר בנו במערה.

    ר´ שמעון חשש כי יאנסו בפועל את נשות ישראל ומחשש שיטמאו אותם בחקירה להשיג מהם מידע העדיף התנא לקבוע הלכה למראית עין שיושמה בפועל לפיה אין לסמוך על נשים ומכאן נאסר על הגברים לספר היכן הם , מה מעשיהם וכו´

    הנשים הוצגו על דרך זו כלא אמינות בפני עמם כך הוצגו כלא אמינות בדרך של קל וחומר בפני הכובש לו הייתה חשיבה תואמת את הנחת העבודה של ר´ שמעון.

    הגיע הזמן לתקן את העוול שנגרם לנשות ישראל מכוח צוק העיתים שכן אנו בארץ ישראל ללא כובש צר , ולהודיע בריש גלי " אתן לא פסולות מלהעיד ככל עד זכר "

    "גויים עבדים נשים ושוטים וקטנים פסולים לעדות" (בבלי, ב"ב קנה ע"א). מחשש שילשינו לשלטון הכובש, הגויי לא נאמן, העבד רוצה אולי להינקם באדונו, הקטנים אין בהם דעת, שוטה דעתו משובשת

  7. מאת: הרב אריאל טל
    מתוך " משפט אריאל" כרך ה´

    פסלות נשים מלהעיד
    לדעתי, הרקע לפסילת נשים למתן עדות נוצר ע"י התנא האלוקי מחבר ספר הזוהר רבי שמעון בר יוחאי.
    ר´ שמעון הנהיג את הכלל " נשים דעתן קלה" "נשים דעתן קלה עליהן" (בבלי, שבת לג עב),
    המשמש יסוד הלכתי לפסילת נשים מלהעיד בפני בית דין.

    מדוע קבע כך התנא מס´ אחד של העם היהודי.

    לדעתי קביעה זו הייתה קביעה " למראית עין" למנוע מהרומאים לחקור את נשות ישראל.

    בתקופת ר´ שמעון צדו הרומאים את חכמי ישראל שעסקו או שנחשדו בלימוד
    התורה וחכמים אלו מצאו מקומות מסתור שונים כגון ר´ שמעון שנחבא עם אלעזר בנו במערה.

    ר´ שמעון חשש כי יאנסו בפועל את נשות ישראל ומחשש שיטמאו אותם בחקירה להשיג מהם מידע העדיף התנא לקבוע הלכה למראית עין שיושמה בפועל לפיה אין לסמוך על נשים ומכאן נאסר על הגברים לספר היכן הם , מה מעשיהם וכו´

    הנשים הוצגו על דרך זו כלא אמינות בפני עמם כך הוצגו כלא אמינות בדרך של קל וחומר בפני הכובש לו הייתה חשיבה תואמת את הנחת העבודה של ר´ שמעון.

    הגיע הזמן לתקן את העוול שנגרם לנשות ישראל מכוח צוק העיתים שכן אנו בארץ ישראל ללא כובש צר , ולהודיע בריש גלי " אתן לא פסולות מלהעיד ככל עד זכר "

    "גויים עבדים נשים ושוטים וקטנים פסולים לעדות" (בבלי, ב"ב קנה ע"א). מחשש שילשינו לשלטון הכובש, הגויי לא נאמן, העבד רוצה אולי להינקם באדונו, הקטנים אין בהם דעת, שוטה דעתו משובשת

  8. מאת: הרב אריאל טל
    מתוך " משפט אריאל" כרך ה´

    פסלות נשים מלהעיד
    לדעתי, הרקע לפסילת נשים למתן עדות נוצר ע"י התנא האלוקי מחבר ספר הזוהר רבי שמעון בר יוחאי.
    ר´ שמעון הנהיג את הכלל " נשים דעתן קלה" "נשים דעתן קלה עליהן" (בבלי, שבת לג עב),
    המשמש יסוד הלכתי לפסילת נשים מלהעיד בפני בית דין.

    מדוע קבע כך התנא מס´ אחד של העם היהודי.

    לדעתי קביעה זו הייתה קביעה " למראית עין" למנוע מהרומאים לחקור את נשות ישראל.

    בתקופת ר´ שמעון צדו הרומאים את חכמי ישראל שעסקו או שנחשדו בלימוד
    התורה וחכמים אלו מצאו מקומות מסתור שונים כגון ר´ שמעון שנחבא עם אלעזר בנו במערה.

    ר´ שמעון חשש כי יאנסו בפועל את נשות ישראל ומחשש שיטמאו אותם בחקירה להשיג מהם מידע העדיף התנא לקבוע הלכה למראית עין שיושמה בפועל לפיה אין לסמוך על נשים ומכאן נאסר על הגברים לספר היכן הם , מה מעשיהם וכו´

    הנשים הוצגו על דרך זו כלא אמינות בפני עמם כך הוצגו כלא אמינות בדרך של קל וחומר בפני הכובש לו הייתה חשיבה תואמת את הנחת העבודה של ר´ שמעון.

    הגיע הזמן לתקן את העוול שנגרם לנשות ישראל מכוח צוק העיתים שכן אנו בארץ ישראל ללא כובש צר , ולהודיע בריש גלי " אתן לא פסולות מלהעיד ככל עד זכר "

    "גויים עבדים נשים ושוטים וקטנים פסולים לעדות" (בבלי, ב"ב קנה ע"א). מחשש שילשינו לשלטון הכובש, הגויי לא נאמן, העבד רוצה אולי להינקם באדונו, הקטנים אין בהם דעת, שוטה דעתו משובשת

  9. מאת: הרב אריאל טל
    מתוך " משפט אריאל" כרך ה´

    פסלות נשים מלהעיד
    לדעתי, הרקע לפסילת נשים למתן עדות נוצר ע"י התנא האלוקי מחבר ספר הזוהר רבי שמעון בר יוחאי.
    ר´ שמעון הנהיג את הכלל " נשים דעתן קלה" "נשים דעתן קלה עליהן" (בבלי, שבת לג עב),
    המשמש יסוד הלכתי לפסילת נשים מלהעיד בפני בית דין.

    מדוע קבע כך התנא מס´ אחד של העם היהודי.

    לדעתי קביעה זו הייתה קביעה " למראית עין" למנוע מהרומאים לחקור את נשות ישראל.

    בתקופת ר´ שמעון צדו הרומאים את חכמי ישראל שעסקו או שנחשדו בלימוד
    התורה וחכמים אלו מצאו מקומות מסתור שונים כגון ר´ שמעון שנחבא עם אלעזר בנו במערה.

    ר´ שמעון חשש כי יאנסו בפועל את נשות ישראל ומחשש שיטמאו אותם בחקירה להשיג מהם מידע העדיף התנא לקבוע הלכה למראית עין שיושמה בפועל לפיה אין לסמוך על נשים ומכאן נאסר על הגברים לספר היכן הם , מה מעשיהם וכו´

    הנשים הוצגו על דרך זו כלא אמינות בפני עמם כך הוצגו כלא אמינות בדרך של קל וחומר בפני הכובש לו הייתה חשיבה תואמת את הנחת העבודה של ר´ שמעון.

    הגיע הזמן לתקן את העוול שנגרם לנשות ישראל מכוח צוק העיתים שכן אנו בארץ ישראל ללא כובש צר , ולהודיע בריש גלי " אתן לא פסולות מלהעיד ככל עד זכר "

    "גויים עבדים נשים ושוטים וקטנים פסולים לעדות" (בבלי, ב"ב קנה ע"א). מחשש שילשינו לשלטון הכובש, הגויי לא נאמן, העבד רוצה אולי להינקם באדונו, הקטנים אין בהם דעת, שוטה דעתו משובשת

  10. מאת: הרב אריאל טל
    מתוך " משפט אריאל" כרך ה´

    פסלות נשים מלהעיד
    לדעתי, הרקע לפסילת נשים למתן עדות נוצר ע"י התנא האלוקי מחבר ספר הזוהר רבי שמעון בר יוחאי.
    ר´ שמעון הנהיג את הכלל " נשים דעתן קלה" "נשים דעתן קלה עליהן" (בבלי, שבת לג עב),
    המשמש יסוד הלכתי לפסילת נשים מלהעיד בפני בית דין.

    מדוע קבע כך התנא מס´ אחד של העם היהודי.

    לדעתי קביעה זו הייתה קביעה " למראית עין" למנוע מהרומאים לחקור את נשות ישראל.

    בתקופת ר´ שמעון צדו הרומאים את חכמי ישראל שעסקו או שנחשדו בלימוד
    התורה וחכמים אלו מצאו מקומות מסתור שונים כגון ר´ שמעון שנחבא עם אלעזר בנו במערה.

    ר´ שמעון חשש כי יאנסו בפועל את נשות ישראל ומחשש שיטמאו אותם בחקירה להשיג מהם מידע העדיף התנא לקבוע הלכה למראית עין שיושמה בפועל לפיה אין לסמוך על נשים ומכאן נאסר על הגברים לספר היכן הם , מה מעשיהם וכו´

    הנשים הוצגו על דרך זו כלא אמינות בפני עמם כך הוצגו כלא אמינות בדרך של קל וחומר בפני הכובש לו הייתה חשיבה תואמת את הנחת העבודה של ר´ שמעון.

    הגיע הזמן לתקן את העוול שנגרם לנשות ישראל מכוח צוק העיתים שכן אנו בארץ ישראל ללא כובש צר , ולהודיע בריש גלי " אתן לא פסולות מלהעיד ככל עד זכר "

    "גויים עבדים נשים ושוטים וקטנים פסולים לעדות" (בבלי, ב"ב קנה ע"א). מחשש שילשינו לשלטון הכובש, הגויי לא נאמן, העבד רוצה אולי להינקם באדונו, הקטנים אין בהם דעת, שוטה דעתו משובשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*