10 מחשבות על “"נשים מתפללות ותפילת נשים" – סיכום עיקרי הכנס

  1. חבל שלא היתה לי הזדמנות להיות בכנס הזה.
    ממש מעניין לקרא ובודאי עוד יותר לשמוע את כל הנושא על תפילת נשים.

  2. רבי חייא בגמרא ב´ברכות´ אומר בשמו של רב יוחנן: "כל המאריך בתפילתו ומעיין בה, סוף בא לידי כאב לב". ´התוספות´ במקום על מאמר זה, מסביר כי העיון בתפילה המוזכר כאן מתייחס לציפייה של המתפלל כי תפילתו תתגשם. בניגוד לכך, עיון התפילה הקלאסי שהוא עיקרו של ספר זה, מתייחס לכוונה של המתפלל, השואף לתובנה שיכלית ונפשית של הדברים הנאמרים על-ידו בתפילה. ´התוספות´ במקום מבהיר כי ציפיית המתפלל שתפילתו תיזכה למענה אלוקי ישיר ופשוט, אינה ציפייה ראויה. הגמרא נתנה לכך ביטוי בהיר ונחרץ באומרה כי המתפלל המעיין בתפילה סופו לבוא לידי שברון לב. כלומר, אל לו למתפלל לצפות כי תפילתו תזכה למענה אלוקי, הציפייה תוביל אותו לאכזבה ולשברון לב.

  3. באתר נט. יש רבנים מתפללים תהילים. מדוע אין נשים שקוראות תהילים שנאזין להן באינטרנט?

  4. אני מעוניינת לשמוע נשים קוראות תהילים באינטרנט כמו אתר תהילים נט ולא מוצאת-אולי נשים קוראות אחרת מגברים?

  5. חבל שלא היתה לי הזדמנות להיות בכנס הזה.
    ממש מעניין לקרא ובודאי עוד יותר לשמוע את כל הנושא על תפילת נשים.

  6. רבי חייא בגמרא ב´ברכות´ אומר בשמו של רב יוחנן: "כל המאריך בתפילתו ומעיין בה, סוף בא לידי כאב לב". ´התוספות´ במקום על מאמר זה, מסביר כי העיון בתפילה המוזכר כאן מתייחס לציפייה של המתפלל כי תפילתו תתגשם. בניגוד לכך, עיון התפילה הקלאסי שהוא עיקרו של ספר זה, מתייחס לכוונה של המתפלל, השואף לתובנה שיכלית ונפשית של הדברים הנאמרים על-ידו בתפילה. ´התוספות´ במקום מבהיר כי ציפיית המתפלל שתפילתו תיזכה למענה אלוקי ישיר ופשוט, אינה ציפייה ראויה. הגמרא נתנה לכך ביטוי בהיר ונחרץ באומרה כי המתפלל המעיין בתפילה סופו לבוא לידי שברון לב. כלומר, אל לו למתפלל לצפות כי תפילתו תזכה למענה אלוקי, הציפייה תוביל אותו לאכזבה ולשברון לב.

  7. באתר נט. יש רבנים מתפללים תהילים. מדוע אין נשים שקוראות תהילים שנאזין להן באינטרנט?

  8. אני מעוניינת לשמוע נשים קוראות תהילים באינטרנט כמו אתר תהילים נט ולא מוצאת-אולי נשים קוראות אחרת מגברים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*