40 מחשבות על “על חנה ועל תפילתה

  1. מרגש לקרא את הכתבה. אבל בעיקר חשתי שזו גם צוואה לנו לנשים.
    בתוך מערכת של ניכור:
    1. אלקנה אומר לה "ולמה ירע לבבך הלוא אנכי טוב לך מעשרה בנים"
    2."ויחשבה עלי לשכרה": ".. עד מתי תשתכרין הסירי את יינך מעליך:
    3. ועם כל זאת.. ותקם חנה.
    4. בדיוק כמו ותקם דבורה.
    לדעתי זה סימן לנו לנשים. לא להיות פסיביות, אלא לקום וגם לומר דברים.
    הנה חנה אמרה והתקוממה גם נגד אלי.
    ולפי דבריך "אמר רבי אליעזר: חנה הטיחה דברים כלפי מעלה, שנאמר: "ותתפלל על ה' מלמד שהטיחה דברים כלפי מעלה.
    ואכן, אם חשות אנו שנעשה לנו עוול. לא רק שנתפלל לה' אלא גם שנקום יחד כדי לתקן את העוול ולא להשאר פסיביות.
    רחל, על כל אלו שעוררת בי היי ברוכה.

  2. שתי מצוות עיקריות מקיימים אנו בבית הכנסת בראש השנה. מדאוריתא: תקיעת שופר. מדרבנן: תפילה. המעניין הוא האסמכתא מהכתובים שמצאו חז"ל לאופן המעשי של קיומם: המצווה דאוריתא, תקיעת שופר, יבבות השופר הוסמכו ליבבות אם סיסרא. המצווה דרבנן, תפילה, הוסמכה לתפילת חנה.
    יבבות השופר, דאוריתא, הוסמכו לתגובה האוניברסלית של אם על מות בנה, סיום החיים.
    התפילה, דרבנן, הוסמכה לכמיהה הקמאית של כל אשה להיותה אם. תחילת החיים.

  3. דעה שמובאת בגמרא (בבא בתרא יד עמ´ ב) "שמואל כתב ספרו".
    יש מקום לקרוא בכתוב בנוסף לחשיבות בפני עצמה של תפילת חנה, את הכבוד וההערצה בהם כתב שמואל הנביא את סיפורה של אמו.

  4. מרגש לקרא את הכתבה. אבל בעיקר חשתי שזו גם צוואה לנו לנשים.
    בתוך מערכת של ניכור:
    1. אלקנה אומר לה "ולמה ירע לבבך הלוא אנכי טוב לך מעשרה בנים"
    2."ויחשבה עלי לשכרה": ".. עד מתי תשתכרין הסירי את יינך מעליך:
    3. ועם כל זאת.. ותקם חנה.
    4. בדיוק כמו ותקם דבורה.
    לדעתי זה סימן לנו לנשים. לא להיות פסיביות, אלא לקום וגם לומר דברים.
    הנה חנה אמרה והתקוממה גם נגד אלי.
    ולפי דבריך "אמר רבי אליעזר: חנה הטיחה דברים כלפי מעלה, שנאמר: "ותתפלל על ה' מלמד שהטיחה דברים כלפי מעלה.
    ואכן, אם חשות אנו שנעשה לנו עוול. לא רק שנתפלל לה' אלא גם שנקום יחד כדי לתקן את העוול ולא להשאר פסיביות.
    רחל, על כל אלו שעוררת בי היי ברוכה.

  5. שתי מצוות עיקריות מקיימים אנו בבית הכנסת בראש השנה. מדאוריתא: תקיעת שופר. מדרבנן: תפילה. המעניין הוא האסמכתא מהכתובים שמצאו חז"ל לאופן המעשי של קיומם: המצווה דאוריתא, תקיעת שופר, יבבות השופר הוסמכו ליבבות אם סיסרא. המצווה דרבנן, תפילה, הוסמכה לתפילת חנה.
    יבבות השופר, דאוריתא, הוסמכו לתגובה האוניברסלית של אם על מות בנה, סיום החיים.
    התפילה, דרבנן, הוסמכה לכמיהה הקמאית של כל אשה להיותה אם. תחילת החיים.

  6. דעה שמובאת בגמרא (בבא בתרא יד עמ´ ב) "שמואל כתב ספרו".
    יש מקום לקרוא בכתוב בנוסף לחשיבות בפני עצמה של תפילת חנה, את הכבוד וההערצה בהם כתב שמואל הנביא את סיפורה של אמו.

  7. מרגש לקרא את הכתבה. אבל בעיקר חשתי שזו גם צוואה לנו לנשים.
    בתוך מערכת של ניכור:
    1. אלקנה אומר לה "ולמה ירע לבבך הלוא אנכי טוב לך מעשרה בנים"
    2."ויחשבה עלי לשכרה": ".. עד מתי תשתכרין הסירי את יינך מעליך:
    3. ועם כל זאת.. ותקם חנה.
    4. בדיוק כמו ותקם דבורה.
    לדעתי זה סימן לנו לנשים. לא להיות פסיביות, אלא לקום וגם לומר דברים.
    הנה חנה אמרה והתקוממה גם נגד אלי.
    ולפי דבריך "אמר רבי אליעזר: חנה הטיחה דברים כלפי מעלה, שנאמר: "ותתפלל על ה' מלמד שהטיחה דברים כלפי מעלה.
    ואכן, אם חשות אנו שנעשה לנו עוול. לא רק שנתפלל לה' אלא גם שנקום יחד כדי לתקן את העוול ולא להשאר פסיביות.
    רחל, על כל אלו שעוררת בי היי ברוכה.

  8. שתי מצוות עיקריות מקיימים אנו בבית הכנסת בראש השנה. מדאוריתא: תקיעת שופר. מדרבנן: תפילה. המעניין הוא האסמכתא מהכתובים שמצאו חז"ל לאופן המעשי של קיומם: המצווה דאוריתא, תקיעת שופר, יבבות השופר הוסמכו ליבבות אם סיסרא. המצווה דרבנן, תפילה, הוסמכה לתפילת חנה.
    יבבות השופר, דאוריתא, הוסמכו לתגובה האוניברסלית של אם על מות בנה, סיום החיים.
    התפילה, דרבנן, הוסמכה לכמיהה הקמאית של כל אשה להיותה אם. תחילת החיים.

  9. דעה שמובאת בגמרא (בבא בתרא יד עמ´ ב) "שמואל כתב ספרו".
    יש מקום לקרוא בכתוב בנוסף לחשיבות בפני עצמה של תפילת חנה, את הכבוד וההערצה בהם כתב שמואל הנביא את סיפורה של אמו.

  10. מרגש לקרא את הכתבה. אבל בעיקר חשתי שזו גם צוואה לנו לנשים.
    בתוך מערכת של ניכור:
    1. אלקנה אומר לה "ולמה ירע לבבך הלוא אנכי טוב לך מעשרה בנים"
    2."ויחשבה עלי לשכרה": ".. עד מתי תשתכרין הסירי את יינך מעליך:
    3. ועם כל זאת.. ותקם חנה.
    4. בדיוק כמו ותקם דבורה.
    לדעתי זה סימן לנו לנשים. לא להיות פסיביות, אלא לקום וגם לומר דברים.
    הנה חנה אמרה והתקוממה גם נגד אלי.
    ולפי דבריך "אמר רבי אליעזר: חנה הטיחה דברים כלפי מעלה, שנאמר: "ותתפלל על ה' מלמד שהטיחה דברים כלפי מעלה.
    ואכן, אם חשות אנו שנעשה לנו עוול. לא רק שנתפלל לה' אלא גם שנקום יחד כדי לתקן את העוול ולא להשאר פסיביות.
    רחל, על כל אלו שעוררת בי היי ברוכה.

  11. שתי מצוות עיקריות מקיימים אנו בבית הכנסת בראש השנה. מדאוריתא: תקיעת שופר. מדרבנן: תפילה. המעניין הוא האסמכתא מהכתובים שמצאו חז"ל לאופן המעשי של קיומם: המצווה דאוריתא, תקיעת שופר, יבבות השופר הוסמכו ליבבות אם סיסרא. המצווה דרבנן, תפילה, הוסמכה לתפילת חנה.
    יבבות השופר, דאוריתא, הוסמכו לתגובה האוניברסלית של אם על מות בנה, סיום החיים.
    התפילה, דרבנן, הוסמכה לכמיהה הקמאית של כל אשה להיותה אם. תחילת החיים.

  12. דעה שמובאת בגמרא (בבא בתרא יד עמ´ ב) "שמואל כתב ספרו".
    יש מקום לקרוא בכתוב בנוסף לחשיבות בפני עצמה של תפילת חנה, את הכבוד וההערצה בהם כתב שמואל הנביא את סיפורה של אמו.

  13. מרגש לקרא את הכתבה. אבל בעיקר חשתי שזו גם צוואה לנו לנשים.
    בתוך מערכת של ניכור:
    1. אלקנה אומר לה "ולמה ירע לבבך הלוא אנכי טוב לך מעשרה בנים"
    2."ויחשבה עלי לשכרה": ".. עד מתי תשתכרין הסירי את יינך מעליך:
    3. ועם כל זאת.. ותקם חנה.
    4. בדיוק כמו ותקם דבורה.
    לדעתי זה סימן לנו לנשים. לא להיות פסיביות, אלא לקום וגם לומר דברים.
    הנה חנה אמרה והתקוממה גם נגד אלי.
    ולפי דבריך "אמר רבי אליעזר: חנה הטיחה דברים כלפי מעלה, שנאמר: "ותתפלל על ה' מלמד שהטיחה דברים כלפי מעלה.
    ואכן, אם חשות אנו שנעשה לנו עוול. לא רק שנתפלל לה' אלא גם שנקום יחד כדי לתקן את העוול ולא להשאר פסיביות.
    רחל, על כל אלו שעוררת בי היי ברוכה.

  14. שתי מצוות עיקריות מקיימים אנו בבית הכנסת בראש השנה. מדאוריתא: תקיעת שופר. מדרבנן: תפילה. המעניין הוא האסמכתא מהכתובים שמצאו חז"ל לאופן המעשי של קיומם: המצווה דאוריתא, תקיעת שופר, יבבות השופר הוסמכו ליבבות אם סיסרא. המצווה דרבנן, תפילה, הוסמכה לתפילת חנה.
    יבבות השופר, דאוריתא, הוסמכו לתגובה האוניברסלית של אם על מות בנה, סיום החיים.
    התפילה, דרבנן, הוסמכה לכמיהה הקמאית של כל אשה להיותה אם. תחילת החיים.

  15. דעה שמובאת בגמרא (בבא בתרא יד עמ´ ב) "שמואל כתב ספרו".
    יש מקום לקרוא בכתוב בנוסף לחשיבות בפני עצמה של תפילת חנה, את הכבוד וההערצה בהם כתב שמואל הנביא את סיפורה של אמו.

  16. מרגש לקרא את הכתבה. אבל בעיקר חשתי שזו גם צוואה לנו לנשים.
    בתוך מערכת של ניכור:
    1. אלקנה אומר לה "ולמה ירע לבבך הלוא אנכי טוב לך מעשרה בנים"
    2."ויחשבה עלי לשכרה": ".. עד מתי תשתכרין הסירי את יינך מעליך:
    3. ועם כל זאת.. ותקם חנה.
    4. בדיוק כמו ותקם דבורה.
    לדעתי זה סימן לנו לנשים. לא להיות פסיביות, אלא לקום וגם לומר דברים.
    הנה חנה אמרה והתקוממה גם נגד אלי.
    ולפי דבריך "אמר רבי אליעזר: חנה הטיחה דברים כלפי מעלה, שנאמר: "ותתפלל על ה' מלמד שהטיחה דברים כלפי מעלה.
    ואכן, אם חשות אנו שנעשה לנו עוול. לא רק שנתפלל לה' אלא גם שנקום יחד כדי לתקן את העוול ולא להשאר פסיביות.
    רחל, על כל אלו שעוררת בי היי ברוכה.

  17. שתי מצוות עיקריות מקיימים אנו בבית הכנסת בראש השנה. מדאוריתא: תקיעת שופר. מדרבנן: תפילה. המעניין הוא האסמכתא מהכתובים שמצאו חז"ל לאופן המעשי של קיומם: המצווה דאוריתא, תקיעת שופר, יבבות השופר הוסמכו ליבבות אם סיסרא. המצווה דרבנן, תפילה, הוסמכה לתפילת חנה.
    יבבות השופר, דאוריתא, הוסמכו לתגובה האוניברסלית של אם על מות בנה, סיום החיים.
    התפילה, דרבנן, הוסמכה לכמיהה הקמאית של כל אשה להיותה אם. תחילת החיים.

  18. דעה שמובאת בגמרא (בבא בתרא יד עמ´ ב) "שמואל כתב ספרו".
    יש מקום לקרוא בכתוב בנוסף לחשיבות בפני עצמה של תפילת חנה, את הכבוד וההערצה בהם כתב שמואל הנביא את סיפורה של אמו.

  19. מרגש לקרא את הכתבה. אבל בעיקר חשתי שזו גם צוואה לנו לנשים.
    בתוך מערכת של ניכור:
    1. אלקנה אומר לה "ולמה ירע לבבך הלוא אנכי טוב לך מעשרה בנים"
    2."ויחשבה עלי לשכרה": ".. עד מתי תשתכרין הסירי את יינך מעליך:
    3. ועם כל זאת.. ותקם חנה.
    4. בדיוק כמו ותקם דבורה.
    לדעתי זה סימן לנו לנשים. לא להיות פסיביות, אלא לקום וגם לומר דברים.
    הנה חנה אמרה והתקוממה גם נגד אלי.
    ולפי דבריך "אמר רבי אליעזר: חנה הטיחה דברים כלפי מעלה, שנאמר: "ותתפלל על ה' מלמד שהטיחה דברים כלפי מעלה.
    ואכן, אם חשות אנו שנעשה לנו עוול. לא רק שנתפלל לה' אלא גם שנקום יחד כדי לתקן את העוול ולא להשאר פסיביות.
    רחל, על כל אלו שעוררת בי היי ברוכה.

  20. שתי מצוות עיקריות מקיימים אנו בבית הכנסת בראש השנה. מדאוריתא: תקיעת שופר. מדרבנן: תפילה. המעניין הוא האסמכתא מהכתובים שמצאו חז"ל לאופן המעשי של קיומם: המצווה דאוריתא, תקיעת שופר, יבבות השופר הוסמכו ליבבות אם סיסרא. המצווה דרבנן, תפילה, הוסמכה לתפילת חנה.
    יבבות השופר, דאוריתא, הוסמכו לתגובה האוניברסלית של אם על מות בנה, סיום החיים.
    התפילה, דרבנן, הוסמכה לכמיהה הקמאית של כל אשה להיותה אם. תחילת החיים.

  21. דעה שמובאת בגמרא (בבא בתרא יד עמ´ ב) "שמואל כתב ספרו".
    יש מקום לקרוא בכתוב בנוסף לחשיבות בפני עצמה של תפילת חנה, את הכבוד וההערצה בהם כתב שמואל הנביא את סיפורה של אמו.

  22. מרגש לקרא את הכתבה. אבל בעיקר חשתי שזו גם צוואה לנו לנשים.
    בתוך מערכת של ניכור:
    1. אלקנה אומר לה "ולמה ירע לבבך הלוא אנכי טוב לך מעשרה בנים"
    2."ויחשבה עלי לשכרה": ".. עד מתי תשתכרין הסירי את יינך מעליך:
    3. ועם כל זאת.. ותקם חנה.
    4. בדיוק כמו ותקם דבורה.
    לדעתי זה סימן לנו לנשים. לא להיות פסיביות, אלא לקום וגם לומר דברים.
    הנה חנה אמרה והתקוממה גם נגד אלי.
    ולפי דבריך "אמר רבי אליעזר: חנה הטיחה דברים כלפי מעלה, שנאמר: "ותתפלל על ה' מלמד שהטיחה דברים כלפי מעלה.
    ואכן, אם חשות אנו שנעשה לנו עוול. לא רק שנתפלל לה' אלא גם שנקום יחד כדי לתקן את העוול ולא להשאר פסיביות.
    רחל, על כל אלו שעוררת בי היי ברוכה.

  23. שתי מצוות עיקריות מקיימים אנו בבית הכנסת בראש השנה. מדאוריתא: תקיעת שופר. מדרבנן: תפילה. המעניין הוא האסמכתא מהכתובים שמצאו חז"ל לאופן המעשי של קיומם: המצווה דאוריתא, תקיעת שופר, יבבות השופר הוסמכו ליבבות אם סיסרא. המצווה דרבנן, תפילה, הוסמכה לתפילת חנה.
    יבבות השופר, דאוריתא, הוסמכו לתגובה האוניברסלית של אם על מות בנה, סיום החיים.
    התפילה, דרבנן, הוסמכה לכמיהה הקמאית של כל אשה להיותה אם. תחילת החיים.

  24. דעה שמובאת בגמרא (בבא בתרא יד עמ´ ב) "שמואל כתב ספרו".
    יש מקום לקרוא בכתוב בנוסף לחשיבות בפני עצמה של תפילת חנה, את הכבוד וההערצה בהם כתב שמואל הנביא את סיפורה של אמו.

  25. מרגש לקרא את הכתבה. אבל בעיקר חשתי שזו גם צוואה לנו לנשים.
    בתוך מערכת של ניכור:
    1. אלקנה אומר לה "ולמה ירע לבבך הלוא אנכי טוב לך מעשרה בנים"
    2."ויחשבה עלי לשכרה": ".. עד מתי תשתכרין הסירי את יינך מעליך:
    3. ועם כל זאת.. ותקם חנה.
    4. בדיוק כמו ותקם דבורה.
    לדעתי זה סימן לנו לנשים. לא להיות פסיביות, אלא לקום וגם לומר דברים.
    הנה חנה אמרה והתקוממה גם נגד אלי.
    ולפי דבריך "אמר רבי אליעזר: חנה הטיחה דברים כלפי מעלה, שנאמר: "ותתפלל על ה' מלמד שהטיחה דברים כלפי מעלה.
    ואכן, אם חשות אנו שנעשה לנו עוול. לא רק שנתפלל לה' אלא גם שנקום יחד כדי לתקן את העוול ולא להשאר פסיביות.
    רחל, על כל אלו שעוררת בי היי ברוכה.

  26. שתי מצוות עיקריות מקיימים אנו בבית הכנסת בראש השנה. מדאוריתא: תקיעת שופר. מדרבנן: תפילה. המעניין הוא האסמכתא מהכתובים שמצאו חז"ל לאופן המעשי של קיומם: המצווה דאוריתא, תקיעת שופר, יבבות השופר הוסמכו ליבבות אם סיסרא. המצווה דרבנן, תפילה, הוסמכה לתפילת חנה.
    יבבות השופר, דאוריתא, הוסמכו לתגובה האוניברסלית של אם על מות בנה, סיום החיים.
    התפילה, דרבנן, הוסמכה לכמיהה הקמאית של כל אשה להיותה אם. תחילת החיים.

  27. דעה שמובאת בגמרא (בבא בתרא יד עמ´ ב) "שמואל כתב ספרו".
    יש מקום לקרוא בכתוב בנוסף לחשיבות בפני עצמה של תפילת חנה, את הכבוד וההערצה בהם כתב שמואל הנביא את סיפורה של אמו.

  28. מרגש לקרא את הכתבה. אבל בעיקר חשתי שזו גם צוואה לנו לנשים.
    בתוך מערכת של ניכור:
    1. אלקנה אומר לה "ולמה ירע לבבך הלוא אנכי טוב לך מעשרה בנים"
    2."ויחשבה עלי לשכרה": ".. עד מתי תשתכרין הסירי את יינך מעליך:
    3. ועם כל זאת.. ותקם חנה.
    4. בדיוק כמו ותקם דבורה.
    לדעתי זה סימן לנו לנשים. לא להיות פסיביות, אלא לקום וגם לומר דברים.
    הנה חנה אמרה והתקוממה גם נגד אלי.
    ולפי דבריך "אמר רבי אליעזר: חנה הטיחה דברים כלפי מעלה, שנאמר: "ותתפלל על ה' מלמד שהטיחה דברים כלפי מעלה.
    ואכן, אם חשות אנו שנעשה לנו עוול. לא רק שנתפלל לה' אלא גם שנקום יחד כדי לתקן את העוול ולא להשאר פסיביות.
    רחל, על כל אלו שעוררת בי היי ברוכה.

  29. שתי מצוות עיקריות מקיימים אנו בבית הכנסת בראש השנה. מדאוריתא: תקיעת שופר. מדרבנן: תפילה. המעניין הוא האסמכתא מהכתובים שמצאו חז"ל לאופן המעשי של קיומם: המצווה דאוריתא, תקיעת שופר, יבבות השופר הוסמכו ליבבות אם סיסרא. המצווה דרבנן, תפילה, הוסמכה לתפילת חנה.
    יבבות השופר, דאוריתא, הוסמכו לתגובה האוניברסלית של אם על מות בנה, סיום החיים.
    התפילה, דרבנן, הוסמכה לכמיהה הקמאית של כל אשה להיותה אם. תחילת החיים.

  30. דעה שמובאת בגמרא (בבא בתרא יד עמ´ ב) "שמואל כתב ספרו".
    יש מקום לקרוא בכתוב בנוסף לחשיבות בפני עצמה של תפילת חנה, את הכבוד וההערצה בהם כתב שמואל הנביא את סיפורה של אמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*