30 מחשבות על “עקרות הלכתית

  1. מהמכתבים אינני מבינה מהי המסקנה ההלכתית. האם באמת נשים דתיות יכולות לפסוק לעצמן דין דאורייתא קבוע או שצריך על כל כתם ללכת לשאול ספציפית? (זאת אומרת שכל וסת תישאל ע"י רב אם היא נדה או זבה?)
    תודה

  2. זה בדיוק הנושא שאני מתלבטת בו רבות לאחרונה,גם אצלי הביוץ מקדים ושמתי לב שאכן רבנים נמנעים מלתת פתרון רב מערכתי לנושא.
    אני כבר הבהרתי לכל מי שהתייעצתי איתו בנושא שאני לא מוכנה לקחת כדורים/צמחי מרפא,אני לא שפן נסיונות.
    הגיע הזמן שהרבנים יקחו אחריות אם הם מעוניינים שיהיו משפחות רבות בעם ישראל

  3. בעיקר על העלאת הנושא לדיון באופן ציבורי פתוח. לפי הבנתי שתיכן קוראות לביטול השבעה נקיים. אז, קדימה! מה עוד צריך להיעשות ולהיאמר כדי שזה יקרה? למה נשים יכלו לקבל עליהן מחויבות בדורות קודמים, אבל לא יכולות להחליט לבטל מחויבות???

  4. שיטת רש"י מופיעה בפרושו לספר ויקרא, פרשת מצורע,פרק ט"ו פסוק כ"ה, ד"ה:´ימים רבים´ובהמשך הסברו על הפסוק.

    לא ניתן לבטל שבעה נקיים, כי הם רלוונטיים למקרי הזבה. מה שניתן לעשות הוא ללמד נשים מלכתחילה לספור נכון ימי דימום, מה שהן במילא עושות, לשים לב לתאריך- מה שהן במילא עושות, ולהתיר לנשים לטבול כשמחזור הוסת הוא רק עד שבעה ימי דימום ולא יותר- אז תוכלנה לטבול בליל היום השמיני, בתנאי שהן נקיות. במיוחד, במקרים של מצוקות- עקרות הלכתית, שלום-בית, מצד האיש או האישה.מן הראוי להתחיל לחנך את הבנות כבר מעכשו לשים לב להבד. ברוב הדרכות כלות כבר עושים זאת מזמן.

  5. א. אני חושבת במאה אחוז שרק רבנים מוסמכים לדון בנושאים האלה ואלו אינם נושאים לדיון ציבורי כלל אלא הלכתי.
    יש מוצר בשם "מנ פורמולה" בחנות הטבע שבחר´ ישעיהו שקיצרה לי לראשונה בחיי מאד מאד את המחזור. זה פשוט עובד. חד משמעי) ובזכות זה נכנסתי להריון! (למרות ששמעתי שמוצרים טבעיים לעיתים עוזרים פחות בשימוש חוזר אבל את זה אינני יודעת באופן אישי)
    בהצלחה לכולם

  6. נשים חילוניות לגמרי, רבות מאוד, שומרות טהרת משפחה, וטובלות מידי חודש. ערבי שבת רבים, ´זכיתי´ שנשים תצאנה לי טרמפ הביתה מהמקוה , כך שהרושם שלי הוא ששומריםעלזה אפילו יותר מאי נסיעה בשבת.

  7. אני חייה כיום בארה"ב נסעתי לטיול עם חברה ובעלי נשאר בבית.אני שומרת את טהרת המשפחה בהרבה אהבה,הינני דתיה אלה מסורתית,רציתי לדעת העם בזמן שאני לא נמצאת ליד בעלי והנני מבצעת את יתיחדות אחרי המקווה. האם אני צריכה לטבול?
    חברה קרובה לדת אמרה לי שעם במצב שבו אני לא מבצעת את ההיתיחדות אחרי המקווה אנני צריכה לטבול????
    אשמח לתשובה
    תודה ענבל

  8. זה נראה כמו נאיביות לצפות שרבנים יתאחדו ויעשו התרת נדרים ללית. הרי כולם פוזלים לכיוון החרדי וחוששים שיואשמו בפריצת גדר. יש 2 אופציות- להחליט כל זוג לעצמו או לחכות למשיח. מה העונש הלכתית על שמירת טהרה דאוריתא בלבד?

  9. מהמכתבים אינני מבינה מהי המסקנה ההלכתית. האם באמת נשים דתיות יכולות לפסוק לעצמן דין דאורייתא קבוע או שצריך על כל כתם ללכת לשאול ספציפית? (זאת אומרת שכל וסת תישאל ע"י רב אם היא נדה או זבה?)
    תודה

  10. זה בדיוק הנושא שאני מתלבטת בו רבות לאחרונה,גם אצלי הביוץ מקדים ושמתי לב שאכן רבנים נמנעים מלתת פתרון רב מערכתי לנושא.
    אני כבר הבהרתי לכל מי שהתייעצתי איתו בנושא שאני לא מוכנה לקחת כדורים/צמחי מרפא,אני לא שפן נסיונות.
    הגיע הזמן שהרבנים יקחו אחריות אם הם מעוניינים שיהיו משפחות רבות בעם ישראל

  11. בעיקר על העלאת הנושא לדיון באופן ציבורי פתוח. לפי הבנתי שתיכן קוראות לביטול השבעה נקיים. אז, קדימה! מה עוד צריך להיעשות ולהיאמר כדי שזה יקרה? למה נשים יכלו לקבל עליהן מחויבות בדורות קודמים, אבל לא יכולות להחליט לבטל מחויבות???

  12. שיטת רש"י מופיעה בפרושו לספר ויקרא, פרשת מצורע,פרק ט"ו פסוק כ"ה, ד"ה:´ימים רבים´ובהמשך הסברו על הפסוק.

    לא ניתן לבטל שבעה נקיים, כי הם רלוונטיים למקרי הזבה. מה שניתן לעשות הוא ללמד נשים מלכתחילה לספור נכון ימי דימום, מה שהן במילא עושות, לשים לב לתאריך- מה שהן במילא עושות, ולהתיר לנשים לטבול כשמחזור הוסת הוא רק עד שבעה ימי דימום ולא יותר- אז תוכלנה לטבול בליל היום השמיני, בתנאי שהן נקיות. במיוחד, במקרים של מצוקות- עקרות הלכתית, שלום-בית, מצד האיש או האישה.מן הראוי להתחיל לחנך את הבנות כבר מעכשו לשים לב להבד. ברוב הדרכות כלות כבר עושים זאת מזמן.

  13. א. אני חושבת במאה אחוז שרק רבנים מוסמכים לדון בנושאים האלה ואלו אינם נושאים לדיון ציבורי כלל אלא הלכתי.
    יש מוצר בשם "מנ פורמולה" בחנות הטבע שבחר´ ישעיהו שקיצרה לי לראשונה בחיי מאד מאד את המחזור. זה פשוט עובד. חד משמעי) ובזכות זה נכנסתי להריון! (למרות ששמעתי שמוצרים טבעיים לעיתים עוזרים פחות בשימוש חוזר אבל את זה אינני יודעת באופן אישי)
    בהצלחה לכולם

  14. נשים חילוניות לגמרי, רבות מאוד, שומרות טהרת משפחה, וטובלות מידי חודש. ערבי שבת רבים, ´זכיתי´ שנשים תצאנה לי טרמפ הביתה מהמקוה , כך שהרושם שלי הוא ששומריםעלזה אפילו יותר מאי נסיעה בשבת.

  15. אני חייה כיום בארה"ב נסעתי לטיול עם חברה ובעלי נשאר בבית.אני שומרת את טהרת המשפחה בהרבה אהבה,הינני דתיה אלה מסורתית,רציתי לדעת העם בזמן שאני לא נמצאת ליד בעלי והנני מבצעת את יתיחדות אחרי המקווה. האם אני צריכה לטבול?
    חברה קרובה לדת אמרה לי שעם במצב שבו אני לא מבצעת את ההיתיחדות אחרי המקווה אנני צריכה לטבול????
    אשמח לתשובה
    תודה ענבל

  16. זה נראה כמו נאיביות לצפות שרבנים יתאחדו ויעשו התרת נדרים ללית. הרי כולם פוזלים לכיוון החרדי וחוששים שיואשמו בפריצת גדר. יש 2 אופציות- להחליט כל זוג לעצמו או לחכות למשיח. מה העונש הלכתית על שמירת טהרה דאוריתא בלבד?

  17. מהמכתבים אינני מבינה מהי המסקנה ההלכתית. האם באמת נשים דתיות יכולות לפסוק לעצמן דין דאורייתא קבוע או שצריך על כל כתם ללכת לשאול ספציפית? (זאת אומרת שכל וסת תישאל ע"י רב אם היא נדה או זבה?)
    תודה

  18. זה בדיוק הנושא שאני מתלבטת בו רבות לאחרונה,גם אצלי הביוץ מקדים ושמתי לב שאכן רבנים נמנעים מלתת פתרון רב מערכתי לנושא.
    אני כבר הבהרתי לכל מי שהתייעצתי איתו בנושא שאני לא מוכנה לקחת כדורים/צמחי מרפא,אני לא שפן נסיונות.
    הגיע הזמן שהרבנים יקחו אחריות אם הם מעוניינים שיהיו משפחות רבות בעם ישראל

  19. בעיקר על העלאת הנושא לדיון באופן ציבורי פתוח. לפי הבנתי שתיכן קוראות לביטול השבעה נקיים. אז, קדימה! מה עוד צריך להיעשות ולהיאמר כדי שזה יקרה? למה נשים יכלו לקבל עליהן מחויבות בדורות קודמים, אבל לא יכולות להחליט לבטל מחויבות???

  20. שיטת רש"י מופיעה בפרושו לספר ויקרא, פרשת מצורע,פרק ט"ו פסוק כ"ה, ד"ה:´ימים רבים´ובהמשך הסברו על הפסוק.

    לא ניתן לבטל שבעה נקיים, כי הם רלוונטיים למקרי הזבה. מה שניתן לעשות הוא ללמד נשים מלכתחילה לספור נכון ימי דימום, מה שהן במילא עושות, לשים לב לתאריך- מה שהן במילא עושות, ולהתיר לנשים לטבול כשמחזור הוסת הוא רק עד שבעה ימי דימום ולא יותר- אז תוכלנה לטבול בליל היום השמיני, בתנאי שהן נקיות. במיוחד, במקרים של מצוקות- עקרות הלכתית, שלום-בית, מצד האיש או האישה.מן הראוי להתחיל לחנך את הבנות כבר מעכשו לשים לב להבד. ברוב הדרכות כלות כבר עושים זאת מזמן.

  21. א. אני חושבת במאה אחוז שרק רבנים מוסמכים לדון בנושאים האלה ואלו אינם נושאים לדיון ציבורי כלל אלא הלכתי.
    יש מוצר בשם "מנ פורמולה" בחנות הטבע שבחר´ ישעיהו שקיצרה לי לראשונה בחיי מאד מאד את המחזור. זה פשוט עובד. חד משמעי) ובזכות זה נכנסתי להריון! (למרות ששמעתי שמוצרים טבעיים לעיתים עוזרים פחות בשימוש חוזר אבל את זה אינני יודעת באופן אישי)
    בהצלחה לכולם

  22. נשים חילוניות לגמרי, רבות מאוד, שומרות טהרת משפחה, וטובלות מידי חודש. ערבי שבת רבים, ´זכיתי´ שנשים תצאנה לי טרמפ הביתה מהמקוה , כך שהרושם שלי הוא ששומריםעלזה אפילו יותר מאי נסיעה בשבת.

  23. אני חייה כיום בארה"ב נסעתי לטיול עם חברה ובעלי נשאר בבית.אני שומרת את טהרת המשפחה בהרבה אהבה,הינני דתיה אלה מסורתית,רציתי לדעת העם בזמן שאני לא נמצאת ליד בעלי והנני מבצעת את יתיחדות אחרי המקווה. האם אני צריכה לטבול?
    חברה קרובה לדת אמרה לי שעם במצב שבו אני לא מבצעת את ההיתיחדות אחרי המקווה אנני צריכה לטבול????
    אשמח לתשובה
    תודה ענבל

  24. זה נראה כמו נאיביות לצפות שרבנים יתאחדו ויעשו התרת נדרים ללית. הרי כולם פוזלים לכיוון החרדי וחוששים שיואשמו בפריצת גדר. יש 2 אופציות- להחליט כל זוג לעצמו או לחכות למשיח. מה העונש הלכתית על שמירת טהרה דאוריתא בלבד?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*